Facebook Twitter Instagram
    • Entertainment
    • General
    • News
    • Sports
    • Health
    • Fashion
    • Style
    • Technology
    • FEATURED
    • Latest
    Facebook Twitter Instagram
    ColorMagColorMag
    Subscribe
    ColorMagColorMag
    Home»Wydziały»Wydział Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych»Specjalne Potrzeby Edukacyjne − Materiały do pobrania
    Wydział Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych

    Specjalne Potrzeby Edukacyjne − Materiały do pobrania

    Agata JarnutowskaBy Agata Jarnutowska17 listopada 2017Updated:24 września 2019Brak komentarzy15 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Bank Dobrych Praktyk:

    • Badania przesiewowe skuteczną profilaktyką niepowodzeń szkolnych uczniów na poziomie edukacji wczesnoszkolnej
    • Bank Dobrych Praktyk WSPE: Twórcza matematyka. Wspieranie uczniów zdolnych
    • IPET dla uczennicy z upośledzeniem w stopniu lekkim w gimnazjum
    • Projekt Edukacyjny – Co może mały człowiek?
    • W kręgu rodziny dziecka z dysfunkcjami rozwojowymi
    • Materiał ze szkolenia nt. Przygotowanie członków zespołów orzekających poradni psychologiczno-pedagogicznych do roli liderów
    • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym
    • Bezpieczni w domu, szkole i środowisku
    • Bank Dobrych Praktyk WSPE: Galeria Artystyczna „Wieszak”. Jak kształtować aktywnych twórców i świadomych odbiorców kultury
    • O pomaganiu i współpracy. Nauczyciele i inni specjaliści wobec rodziców dzieci ze specjalnymi potrzebami
    • Bank Dobrych Praktyk WSPE: Zamojski Przegląd „Reportaż” – rozwijanie indywidualnych potrzeb młodzieży szkolnej
    • Dziecko autystyczne i z zespołem Aspergera w przedszkolu i szkole Włączanie do grupy rówieśniczej i tworzenie warunków sprzyjających uczeniu się
    • Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych w bibliotece szkolnej ¬ uczeń z trudnościami w nauce
    • Program terapeutyczny - Ortograficzna corrida - dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w pisaniu
    • Poradnia odkrywa, wspiera i promuje talenty – przykłady dobrych praktyk
    • Strategia postępowania wobec ucznia przejawiającego symptomy ryzyka dysleksji
    • Diagnoza dziecka z grupy ryzyka dysleksji
    • Strategia działań wobec uczennicy z symptomami ryzyka dysleksji
    • Strategia działań wobec ucznia z grupy ryzyka dysleksji
    • Strategia postępowania wobec uczennicy przejawiającej symptomy ryzyka dysleksji
    • Strategia postępowania wobec uczennicy z grupy ryzyka dysleksji
    • Wolontariat jako metoda uspołeczniania uczniów niedostosowanych społecznie
    • Edutaining English Experience (EEE)
    • Warszawska Liga Piłki Nożnej Ośrodków Wychowawczych i Domów Dziecka jako metoda wychowywania przez sport
    • Wolontariat jako metoda kształtowania nowej tożsamości osobowościowej wychowanek MOW w Szczecinie
    • Program terapii dla dziecka z mutyzmem selektywnym w edukacji przedszkolnej
    • Program dla dziecka przewlekle chorego w przedszkolu
    • Program terapeutyczny dla dziecka z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD)
    • Programy edukacyjno-wychowawcze w MOW w Szczecinie
    • Indywidualny pogram edukacyjno-terapeutyczny (IPET) dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w edukacji przedszkolnej
    • Indywidualny pogram edukacyjno-terapeutyczny (IPET) dla dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną w edukacji przedszkolnej
    • Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) dla dziecka z autyzmem
    • Skuteczne metody wychowawcze i terapeutyczne dla dzieci i młodzieży w oparciu o terapię poznawczo-behawioralną
    • Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim – przedszkole
    • Szkoła moim przyjacielem. O efektywnej współpracy poradni psychologiczno-pedagogicznej ze szkołą
    • Zajęcia rewalidacyjne z wykorzystaniem roweru w specjalnej szkole podstawowej w Częstochowie

    Dziecko ze SPE w edukacji przedszkolnej:

    • Wspomaganie nauczycieli edukacji przedszkolnej w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Kurs e-learningowy

    Inne:

    • Jakość w edukacji włączającej
    • Wsparcie ucznia niewidomego i słabowidzącego w procesie szkolnej edukacji
    • Dostosowanie zestawów zadań i arkuszy egzaminacyjnych do potrzeb uczniów niewidomych i słabowidzących
    • Adaptacja ilustracji, zdjęć i innych elementów graficznych do potrzeb uczniów słabowidzących
    • Zasady adaptacji materiałów dydaktycznych dla uczniów słabowidzących
    • Adaptacja grafiki dotykowej
    • Stosowanie brajlowskiej notacji matematycznej w materiałach dydaktycznych
    • Zasady adaptacji materiałów dydaktycznych do wersji brajlowskiej
    • Dodatkowe praktyczne zagadnienia dotyczące pracy z dzieckiem niewidomym i słabowidzącym
    • Dodatkowe praktyczne zagadnienia dotyczące pracy z dzieckiem niewidomym i słabowidzącym
    • Wyniki badań zrealizowanych przez zespół z Zakładu Wspomagania Rozwoju i Edukacji Dziecka Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach
    • Warunki efektywności edukacji inkluzyjnej uczniów niewidomych i słabowidzących w kontekście modelu współpracy instytucji i placówek oświatowych
    • Społeczne konsekwencje (nie)równego dostępu do oświaty uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
    • Możliwości zmiany w obszarze współpracy instytucji i placówek oświatowych realizujących kształcenie dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
    • Model współpracy instytucji i placówek oświatowych realizujących kształcenie dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - prezentacja
    • Model współpracy szkoły ogólnodostępnej z instytucjami – tworzenie warunków do rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - schemat
    • Model współpracy instytucji i placówek oświatowych realizujących kształcenie dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - opis
    • Harmonogram pilotażu 2
    • Harmonogram pilotażu 1
    • Harmonogram konferencji „ Tworzenie w szkołach ogólnodostępnych warunków do edukacji dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”
    • Efektywność pomocy udzielanej uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych osiągana poprzez rozwiązania systemowe
    • Dziecko z mutyzmem selektywnym w przedszkolu i szkole, czyli jak nauczyciele i rodzice mogą pomóc dziecku z zaburzeniami lękowymi
    • Rola rodziny w terapii dziecka z mutyzmem
    • Komplementarność diagnozy i zaleceń edukacyjnych w przypadku dziecka z mutyzmem
    • Jak prowadzić rozmowę
    • Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych dziecka niemówiącego z użyciem AAC
    • Dziesięć rzeczy, które chciałbym, by mój nauczyciel i logopeda wiedzieli o AAC
    • Moja droga edukacyjna i korzystanie z metod wspomagających komunikację
    • Skuteczne sposoby wspierania uczniów z trudnościami w komunikacji językowej w szkole
    • Zmiany warunków organizowania kształcenia specjalnego w edukacji ogólnodostępnej
    • Organizacja kształcenia specjalnego wychowanków SOSW, SOW i ORW w świetle nowych przepisów prawa oświatowego

    Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych:

    • Szkoła dla Wszystkich. Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej
    • „Funkcjonowanie Dzielnicowego Centrum ds. Integracji (DCI)”
    • Opis działalności Specjalistycznego Punktu Konsultacyjnego przy Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii Nr7 w Warszawie
    • Specjalistyczny Punkt Konsultacyjny przy Zespole Szkół Specjalnych Nr 98 w Warszawie
    • Budowanie koalicji na rzecz ucznia niepełnosprawnego w Zespole Szkół Ogólnodostępnych w Stargardzie Szczecińskim
    • Model wspomagania uczniów z dysfunkcją wzroku, uczęszczających do płockich szkół ogólnodostępnych
    • Dostosowanie zestawów zadań i arkuszy egzaminacyjnych do potrzeb uczniów niewidomych i słabowidzących
    • Edukacja włączająca zadaniem na dziś polskiej szkoły
    • Edukacja włączająca – przyszłość polskiej edukacji
    • Finansowanie edukacji ucznia z niepełnosprawnością
    • Jak promować jakość w edukacji włączającej
    • Kształcenie uczniów niepełnosprawnych
    • Poradnik dla nauczycieli i specjalistów edukacji włączającej oraz rodziców dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością opracowany w ramach pomocy dla Gruzji
    • Strategie interakcyjne i kooperacyjne w procesie integracji społecznej uczniów z dysfunkcją wzroku w szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych
    • Strategie interakcyjne i kooperacyjne w procesie integracji społecznej uczniów z dysfunkcją wzroku w szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych
    • Projekt PROM - system pomyślnej adaptacji szkole - budowanie współpracy pomiędzy przedszkolem a szkołą
    • Adaptacja ilustracji, zdjęć i innych elementów graficznych do potrzeb uczniów słabowidzących
    • Wsparcie dla dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w adaptacji przedszkolnej
    • Wsparcie dla dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w adaptacji przedszkolnej
    • Dziecko autystyczne i z zespołem Aspergera w przedszkolu i szkole. Włączanie do grupy rówieśniczej i tworzenie warunków sprzyjających uczeniu się
    • Jak umożliwić dziecku z niepełnosprawnością ruchową udział w lekcjach wychowania fizycznego
    • Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w edukacji włączającej – wybrane publikacje
    • Przemoc rówieśnicza wobec dzieci ze SPE. Materiały pokonferencyjne. Część 1
    • Przemoc rówieśnicza wobec dzieci ze SPE. Materiały pokonferencyjne. Część 2
    • Tworzenie warunków edukacyjnych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
    • Edukacja uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną
    • Uczeń z zespołem Aspergera w szkole ogólnodostępnej (z załącznikami)

    Pomoc psychologiczno-pedagogiczna:

    • Dziecko z zaburzeniami psychotycznymi w szkole
    • Dziecko z depresją w szkole i przedszkolu
    • Dziecko z zaburzeniami tikowymi w szkole i przedszkolu
    • Dziecko z ADHD w szkole i przedszkolu
    • Dziecko z autyzmem i Zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu
    • Dziecko z zaburzeniami odżywiania w szkole i przedszkolu
    • Dziecko z zaburzeniami lękowymi w szkole i przedszkolu
    • Dziecko z padaczką w szkole i przedszkolu
    • Dziecko z cukrzycą w szkole i przedszkolu
    • Dziecko z hemofilią w szkole i przedszkolu
    • Dziecko przewlekle chore. Psychologiczne aspekty funkcjonowania dziecka w szkole i przedszkolu
    • Dziecko z astmą w szkole i przedszkolu
    • Arkusz indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego
    • Arkusz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia
    • Szkoła jako wspólnota osób. Poradnik dla nauczycieli i wychowawców
    • Wybrane zagadnienia diagnozy psychologicznej dzieci i młodzieży w kontekście wielokulturowości oraz wielojęzyczności
    • Specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci i młodzieży. Identyfikowanie SPR i SPE oraz sposoby ich zaspokajania
    • Dziecko przewlekle chore. Dostosowanie warunków edukacyjnych dla dziecka z alergią

    Poradnie psychologiczno-pedagogiczne a zmiany w systemie edukacji:

    • Nowa rola poradni psychologiczno-pedagogicznych. Jak odpowiadać na potrzeby pracowników szkół i placówek
    • Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym
    • Poradnie psychologiczno-pedagogiczne a zmiany w systemie edukacji – jak odpowiadać na potrzeby uczniów, rodziców, pracowników szkół i placówek
    • Psychometryczna diagnoza psychologiczna w kontekście wielokulturowości oraz wielojęzyczności dzieci i młodzieży (prezentacja)
    • Psychometryczna diagnoza psychologiczna w kontekście wielokulturowości oraz wielojęzyczności dzieci i młodzieży
    • Rola poradni psychologiczno-pedagogicznych we wspomaganiu pracy szkół na przykładzie doświadczeń wybranych powiatów
    • Specyficzne wymagania diagnozy dzieci wielojęzycznych i odmiennych kulturowo (prezentacja)
    • Specyficzne wymagania diagnozy dzieci wielojęzycznych i odmiennych kulturowo
    • Wymagania wobec poradni psychologiczno-pedagogicznych jako instrument podnoszenia efektywności jej pracy
    • Kompetencje społeczne – pomiar i aplikacja praktyczna
    • Wykaz opinii wydawanych przez publiczne poradnie psychologicznopedagogiczne

    Specyficzne trudności w uczeniu się:

    • Indywidualizacja nauczania a edukacja wczesnoszkolna
    • Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych (edukacja wczesnoszkolna). Rozpoznawanie ryzyka dysleksji - Sylabus kursu
    • Moduł I: Akty prawne na rzecz ucznia z symptomami ryzyka dysleksji oraz zadania nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w organizowaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej
    • Moduł II: Charakterystyka rozwojowa dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów z kl. I-III
    • Moduł III a: Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania – częstość występowania, terminologia, przyczyny
    • Moduł III b: Rozpoznawanie ryzyka występowania specyficznych trudności w uczeniu się
    • Moduł IV: Metody pracy wspierające uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
    • Moduł V: Sposoby dostosowania wymagań edukacyjnych
    • Moduł VI: Pomoc psychologiczno-pedagogiczna – działania nauczyciela wobec uczniów z ryzykiem dysleksji i ich rodziców
    • Arkusz diagnostyczny dla dziecka z grupy ryzyka dysleksji oraz ustalanie działań wspomagających ucznia
    • Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) w przedszkolu, szkole i placówce oświatowej – na czym polega rzeczywiste wspieranie uczniów z różnymi dysfunkcjami i dostosowanie dla nich wymagań edukacyjnych?
    • Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
    • Propozycje ćwiczeń do wykorzystania w pracy z dzieckiem z grupy ryzyka dysleksji w edukacji wczesnoszkolnej

    Uczeń cudzoziemski w polskiej szkole

    • Sprawozdanie z konferencji: „Funkcjonowanie poznawcze i językowe dzieci romskich uczęszczających do szkół podstawowych, specjalnych i masowych - konteksty społeczne”
    • Prezentacja: Funkcjonowanie poznawcze i językowe dzieci romskich uczęszczających do szkól podstawowych specjalnych i masowych – konteksty społeczne
    • Prezentacja: Działania podejmowane na rzecz przekraczania barier z doświadczeń „Programu na rzecz społeczności romskiej w Polsce”
    • Prezentacja: Edukacja międzykulturowa w przestrzeni polskiej szkoły – przykłady rozwiązań praktycznych
    • Prezentacja: Międzykulturowość w przestrzeni gminy – przykłady rozwiązań praktycznych (gmina Góra Kalwaria)
    • Prezentacja: Rola organizacji pozarządowych w budowaniu systemu wsparcia dla dzieci wielojęzycznych i wielokulturowych
    • Prezentacja: Diagnoza specjalnych potrzeb uczniów wielojęzycznych i wielokulturowych - wykład
    • Prezentacja: Rozpoznawanie potrzeb dziecka wielojęzycznego i wielokulturowego – diagnoza i wsparcie
    • Prezentacja: Działania dotyczące współpracy szkoły i samorządów wspomagające edukację uczniów wielojęzycznych w polskiej szkole
    • Prezentacja: Wsparcie dzieci wielojęzycznych w edukacji – akty prawne
    • Asystent międzykulturowy – nowe rozwiązanie starych problemów. Przykład z Coniewia
    • Uczniowie z różnych kultur w szkole
    • Międzykulturowość w szkole. Poradnik dla nauczycieli i specjalistów.

    Uczeń z zaburzeniami zachowania w szkole:

    • Uczeń z zaburzeniami zachowania. Budowanie strategii pracy w środowisku szkolnym (wersja uzupełniona)
    • Raport z realizacji pilotażowych szkoleń „Budowanie strategii pracy z dzieckiem przejawiającym zaburzenia zachowania w środowisku szkolnym i rodzinnym”
    • Wychowanie do odpowiedzialności – wspomaganie rozwoju społecznego i moralnego dziecka

    Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka:

    • Dokumentacja wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, w tym propozycja konstrukcji (schemat) indywidualnego programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
    • Literatura dotycząca tematyki wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
    • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka (WWRD) w polskim prawie oświatowym
    • Budowanie strefy współdziałania. Wykorzystanie wiedzy rodziców we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka.
    • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – kompleksowe wsparcie terapeutyczne dziecka i rodziny. Diagnoza a program
    • Zrozumieć niepełnosprawność - wspomaganie w uczeniu…do rodziców, nauczycieli i terapeutów
    • Znaczenie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka dla jego późniejszej edukacji
    • Rozwój usług z zakresu wczesnej interwencji jako istotny cel polityki oświatowej państw UE
    • Wieloprofilowa diagnoza dziecka, wskazania dla specjalistów i rodziców
    • Raport z realizacji Projektu dla Liderów ds. wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
    • Dobre praktyki-Liderki ds. WWRD z woj. podlaskiego
    • Dobre praktyki-Liderki ds.WWRD z woj. lubelskiego
    • Dobra praktyka − Fundacja Promyk Słonca
    • Ulotka - Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

    Współpraca między szkołami ogólnodostępnymi a szkołami specjalnymi i placówkami:

    • Edukacja włączająca – przyszłość polskiej edukacji
    • Projekt PROM - system pomyślnej adaptacji w szkole - budowanie współpracy pomiędzy przedszkolem a szkołą
    • Opis działalności Specjalistycznego Punktu Konsultacyjnego przy Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii Nr7 w Warszawie
    • Wsparcie dla dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w adaptacji przedszkolnej
    • Wsparcie dla dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w adaptacji przedszkolnej
    • Specjalistyczne Punkty Konsultacyjne
    • Specjalistyczny Punkt Konsultacyjny przy Zespole Szkół Specjalnych Nr 98 w Warszawie
    • Model współpracy instytucji i placówek oświatowych realizujących kształcenie dzieci i mlodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
    • Model Lokalnej Współpracy na rzecz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
    • Model współpracy instytucji i placówek oświatowych realizujących kształcenie dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - materiały dla uczestników konferencji
    • Model współpracy instytucji i placówek oświatowych realizujących kształcenie dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - materiały dla uczestników konferencji

    Zasoby archiwalne:

    • Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały dla nauczycieli
    • Materiały szkoleniowe cz.I
    • Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały szkoleniowe cz.II
    • Poradnik Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży
    • Organizacja procesu wspierania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
    • Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia
    • Plan Działań Wspierających
    • Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży
    • Zanim powstaną Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia, Plan Działań Wspierających czy Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny – materiały pomocnicze dla nauczycieli
    • Scenariusz spotkania z rodzicami
    • Moje dziecko w przedszkolu i szkole Spotkanie informacyjne
    • Moje dziecko w przedszkolu i szkole. Poradnik dla rodziców uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
    • Zmiany w prawie w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego w szkołach
    • Zmiany w prawie w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego w szkołach
    • Zmiany w prawie w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego. Scenariusz szkolenia rad pedagogicznych
    • Arkusz nr 1. Obszary doradztwa edukacyjno-zawodowego w kontekście realizacji podstawy programowej. Materiał do pracy z nauczycielami III etapu edukacyjnego
    • Arkusz nr 1. Obszary doradztwa edukacyjno-zawodowego w kontekście realizacji podstawy programowej. Materiał do pracy z nauczycielami IV etapu edukacyjnego
    • Arkusz nr 2. Opisy problemów związanych z wchodzeniem w aktywność zawodową osób z niepełnosprawnością. Materiał do pracy z nauczycielami IV etapu edukacyjnego
    • Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny. Propozycja formularza
    • Karta indywidualnych potrzeb ucznia. Propozycja formularza
    • Plan działań wspierających. Propozycja formularza
    • Uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim w gimnazjum
    • Praca z uczniem cudzoziemskim. Przewodnik dobrych praktyk dla dyrektorów, nauczycieli, pedagogów i psychologów
    • Wspieranie dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi razem - rodzice i szkoła
    • Prezentacja: Współpraca szkoły i poradni psychologiczno-pedagogicznej na rzecz dziecka wielokulturowego i wielojęzycznego
    • Kształcenie uczniów niepełnosprawnych
    • Zmiany warunków organizowania kształcenia specjalnego w edukacji ogólnodostępnej
    • Wspomaganie nauczycieli edukacji przedszkolnej w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Kurs e-learningowy
    • Finansowanie edukacji ucznia z niepełnosprawnością
    • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka (WWRD) w polskim prawie oświatowym
    • Prawo na rzecz ucznia ze SPE
    • System wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w m. st. Warszawie [pdf. 608.12 kB]
    • Funkcjonalna terapia ręki – wspieranie dziecka w rozwoju samodzielności [pdf. 2.81 MB]
    • Sieć współpracy i samokształcenia wczesnego wspomagania rozwoju [pdf. 3.32 MB]
    • E-podręczniki do kształcenia ogólnego [pdf. 603.87 kB]
    • Jak wykonać we własnym zakresie pomoce dydaktyczne do działań terapeutycznych w WWRD? [pdf. 4.60 MB]
    • Program Nauczania Języka Francuskiego w gimnazjum, w sekcjach dwujęzycznych
    • Arkusz indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego
    • Arkusz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia
    • Model pracy z uczniem niewidomym lub słabo widzącym w: Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały dla nauczycieli, s. 130 (uwaga: materiały dotyczą zmienionego w 2013 r. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach)
    • Model pracy z uczniem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim w: Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały dla nauczycieli, s. 177 (uwaga: materiały dotyczą zmienionego w 2013 r. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach)
    • Model pracy z uczniem upośledzonym umysłowo w stopniu umiarkowanym lub znacznym w: Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały dla nauczycieli, s. 201 (uwaga: materiały dotyczą zmienionego w 2013 r. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach)
    • Model pracy z uczniem szczególnie uzdolnionym w: Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały dla nauczycieli, s. 277 (uwaga: materiały dotyczą zmienionego w 2013 r. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i  placówkach)
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Agata Jarnutowska

    Related Posts

    BANK DOBRYCH PRAKTYKI W KSZTAŁCENIU NA ODLEGŁOŚĆ 

    31 lipca 2020

    Inne

    31 lipca 2020

    Obszar wsparcia psychologiczno-pedagogicznego

    31 lipca 2020
    Add A Comment

    Leave A Reply Cancel Reply

    About Us
    COLORMAG
    We love WordPress and we are here to provide you with professional looking WordPress themes so that you can take your website one step ahead. We focus on simplicity, elegant design and clean code.
    About Us
    COLORMAG
    We love WordPress and we are here to provide you with professional looking WordPress themes so that you can take your website one step ahead. We focus on simplicity, elegant design and clean code.
    ColorMag
    Facebook Twitter Instagram Pinterest Vimeo YouTube
    © 2023 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.