- Działalność wychowawcza MOW w Kaletach a rozwój kompetencji cyfrowych i korzystanie z zasobów sieci przez wychowanków
- Młodzieżowa debata „Od niepełnosprawności do godności”. Propozycja pracy wychowawczej z młodzieżą
- Rehabilitacja psychomotoryczna dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Metodą Dobrego Startu w ujęciu inkluzyjnym
- Warsztaty Tacierzyńskie jako pierwszy krok w kierunku świadomego rodzicielstwa
- Na drodze do oswajania inności – dziecięce zaburzenia zachowania w literaturze i systemie edukacji
- Adolescent – na granicy systemów. Innowacja w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii w Bielsku-Białej
- Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) dla dziecka z diagnozą autyzmu w edukacji przedszkolnej
- Autorski program terapii wiązanych w pracy z dziećmi w późnym wieku przedszkolnym z diagnozą autyzmu
- Wpływ turystyki kwalifikowanej na podnoszenie kompetencji społecznych nastolatków w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Jaworku
- Badania przesiewowe skuteczną profilaktyką niepowodzeń szkolnych uczniów na poziomie edukacji wczesnoszkolnej
- Bank Dobrych Praktyk WSPE: Twórcza matematyka. Wspieranie uczniów zdolnych
- IPET dla uczennicy z upośledzeniem w stopniu lekkim w gimnazjum
- Projekt Edukacyjny – Co może mały człowiek?
- W kręgu rodziny dziecka z dysfunkcjami rozwojowymi
- Materiał ze szkolenia nt. Przygotowanie członków zespołów orzekających poradni psychologiczno-pedagogicznych do roli liderów
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym
- Bezpieczni w domu, szkole i środowisku
- Bank Dobrych Praktyk WSPE: Galeria Artystyczna „Wieszak”. Jak kształtować aktywnych twórców i świadomych odbiorców kultury
- O pomaganiu i współpracy. Nauczyciele i inni specjaliści wobec rodziców dzieci ze specjalnymi potrzebami
- Bank Dobrych Praktyk WSPE: Zamojski Przegląd „Reportaż” – rozwijanie indywidualnych potrzeb młodzieży szkolnej
- Dziecko autystyczne i z zespołem Aspergera w przedszkolu i szkole Włączanie do grupy rówieśniczej i tworzenie warunków sprzyjających uczeniu się
- Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych w bibliotece szkolnej ¬ uczeń z trudnościami w nauce
- Program terapeutyczny - Ortograficzna corrida - dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w pisaniu
- Poradnia odkrywa, wspiera i promuje talenty – przykłady dobrych praktyk
- Strategia postępowania wobec ucznia przejawiającego symptomy ryzyka dysleksji
- Diagnoza dziecka z grupy ryzyka dysleksji
- Strategia działań wobec uczennicy z symptomami ryzyka dysleksji
- Strategia działań wobec ucznia z grupy ryzyka dysleksji
- Strategia postępowania wobec uczennicy przejawiającej symptomy ryzyka dysleksji
- Strategia postępowania wobec uczennicy z grupy ryzyka dysleksji
- Wolontariat jako metoda uspołeczniania uczniów niedostosowanych społecznie
- Edutaining English Experience (EEE)
- Warszawska Liga Piłki Nożnej Ośrodków Wychowawczych i Domów Dziecka jako metoda wychowywania przez sport
- Wolontariat jako metoda kształtowania nowej tożsamości osobowościowej wychowanek MOW w Szczecinie
- Program terapii dla dziecka z mutyzmem selektywnym w edukacji przedszkolnej
- Program dla dziecka przewlekle chorego w przedszkolu
- Program terapeutyczny dla dziecka z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD)
- Programy edukacyjno-wychowawcze w MOW w Szczecinie
- Indywidualny pogram edukacyjno-terapeutyczny (IPET) dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w edukacji przedszkolnej
- Indywidualny pogram edukacyjno-terapeutyczny (IPET) dla dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną w edukacji przedszkolnej
- Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) dla dziecka z autyzmem
- Skuteczne metody wychowawcze i terapeutyczne dla dzieci i młodzieży w oparciu o terapię poznawczo-behawioralną
- Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim – przedszkole
- Szkoła moim przyjacielem. O efektywnej współpracy poradni psychologiczno-pedagogicznej ze szkołą
- Zajęcia rewalidacyjne z wykorzystaniem roweru w specjalnej szkole podstawowej w Częstochowie