Konferencja „Nauczyciel w szkole uczącej się” 24-26 sierpnia 2015 r.
- Zmiany w nadzorze pedagogicznym Anna Gocłowska
- Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w zarządzaniu oświatą ukierunkowanym na rozwój szkół i kompetencji kluczowych uczniów. Dorota Żyro
- W kierunku dobrej szkoły. Joanna Soćko
- System wspomagania szkół – zmiany w przepisach prawa oświatowego. Jolanta Wach
- Przywódca edukacyjny. Czy na pewno nowa rola dyrektora szkoły/placówki? Andrzej Jasiński
- Wsparcie nauczycieli szkół i przedszkoli w zakresie planowania i ewaluacji pracy dydaktycznej, opiekuńczej i wychowawczej – przykłady poradników. Barbara Wałecka
- Placówki doskonalenia nauczycieli w nowym systemie wspomagania. Marianna Hajdukiewicz
- Partnerstwo w realizacji zadań z zakresu wspomagania pracy szkół – współpraca z JST. Mariola Raczyńska
- Nauczyciel w szkole uczącej się, czyli co wynika z pilotażu nowego systemu wspomagania szkół. Marianna Hajdukiewicz
- Moc czyli POWER. Nowe projekty ORE. Marek Piotrowski
- Edukacja matematyczna i przyrodnicza w kształceniu ogólnym. Barbara Wałecka
- Działania ORE - Oferta Ośrodka Rozwoju Edukacji na rok szkolny 2015/2016. Marlena Fałkowska
- Działania kierowane do systemu poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego w ramach POWER 2015 – 2020. Dorota Żyro
- Biblioteki pedagogiczne w nowym systemie wspomagania. Agnieszka Pietryka
- Akredytacja placówek doskonalenia - czemu służy? Krystyna Adaśko
- Partnerstwo w realizacji zadań z zakresu wspomagania pracy szkół – współpraca z JST
Konferencja: Rola wspomagania na etapie planowania i realizacji celów, 14-16 listopada 2013 r.
- Dylemat lidera - Przemoc czy partnerstwo. Jak motywować ludzi do działania?
- Od raportu z ewaluacji zewnętrznej do sukcesu szkoły” – rozwiązania praktyczne na przykładzie IX Liceum Ogólnokształcącego w Krakowie
- Wznieść się ponad codzienne trudności - przywództwo strategiczne w rozwoju szkoły
- Wspomaganie rozwoju szkół ukierunkowane na potrzeby uczniów, czyli planowanie procesów edukacyjnych w kontekście konstruowania strategii uczenia i uczenia się
Materiały konferencji „Co mówią dane..?” Rola wspomagania na etapie diagnozowania potrzeb szkoły/placówki.12-14 września 2013 r.
Materiały szkoleniowe dla nauczycieli i pracowników instytucji wsparcia szkoły w zakresie zadań Szkolnych Organizatorów Rozwoju Edukacji
Materiały z forum wymiany dobrych praktyk – Sulejówek 4-5 kwietnia 2013 r.
- Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Brzeskim
- Wspieranie nauczycieli w podnoszeniu kompetencji i umiejętności zawodowych w powiecie chełmińskim
- Poprawa funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie hajnowskim poprzez kompleksowe wsparcie wybranych szkół i przedszkoli
- Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji. Miasto Łódź. Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego
- Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli drogą do sukcesu szkół powiatu wołowskiego
Materiały z konferencji: Nauczyciele jako ucząca się społeczność zawodowa, 10-12 października 2012 r.
- Kompleksowy system wspomagania pracy szkół
- Od uczenia się nauczycieli przez Ustawiczne Doskonalenie Zawodowe do Tworzenia Społeczności Uczących się
- Sieci ENIRDELM
- Rola koordynatora sieci współpracy
- Jak działają sieci?
- Tworzenie społeczności uczących się nauczycieli na przykładzie doświadczeń słoweńskich
- Projekty mające na celu doskonalenie szkolnej praktyki
- Współpraca nauczycieli źródłem motywacji dla ucznia
- Nauczyciele jako ucząca się społeczność zawodowa
Materiały z konferencji: Rozwój kompetencji pracowników bibliotek pedagogicznych w zakresie wspomagania pracy szkoły. 12 października 2013 r.
- Biblioteki pedagogiczne i ich zasoby w kontekście nowych zadań - prezentacja
- Kompetencje bibliotekarza w zakresie wychowania do informacji - konspekt
- Kompetencje bibliotekarza w zakresie wychowania do informacji - prezentacja
- Nowe zadania czy adaptacja realizowanych działań edukacyjnych - przykłady dobrych praktyk
- Rola i zadania bibliotek pedagogicznych w świetle zmian w prawie oświatowym
- Spotkajmy się w sieci. Zadania pracowników bibliotek moderujących sieci współpracy i samokształcenia
- Wspomaganie pracy szkół oraz organizacja sieci współpracy i samokształcenia
- Zacznijmy od diagnozy… zadania pracowników bibliotek odpowiedzialnych za wspomaganie pracy szkół
- Biblioteki pedagogiczne i ich zasoby w kontekście nowych zadań (pdf)
- Nowe zadania bibliotek pedagogicznych czy adaptacja realizowanych działań edukacyjnych - przykłady dobrych praktyk (pdf)
Materiały z Letniej Akademii SORE 2014 r.
- Techniki pracy ze stresem - dzień V szkolenia
- Konflikty - dzień IV szkolenia
- Motywowanie zespołu - dzień III szkolenia
- Organizacja pracy zespołowej - dzień II szkolenia
- Inicjowanie pracy zespołu - dzień I szkolenia
- Materiały szkoleniowe wraz z załącznikami - Letnia Akademia SORE
- Neurodydaktyka – wybrane aspekty praktyczne
- Materiały szkoleniowe - Zimowa Akademia SORE
Materiały z ogólnopolskiego spotkania konsultacyjnego – Warszawa, 6-7 czerwca 2013
- Rola i zadania Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji (SORE) w procesowym wspomaganiu wybranych aspektów pracy szkoły
- Rola i zadania dyrektora w procesowym wspomaganiu wybranych aspektów pracy szkoły
- Wydział Kontroli IP2
- Zarządzanie projektem realizowanym w ramach Działania 3.5 POKL
- Współpraca kuratorium oświaty w Krakowie z SORE przy wdrażaniu zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie brzeskim
- Sieci współpracy i samokształcenia
- Roczny plan wspomagania w oparciu o projekt „Wspieranie nauczycieli w podnoszeniu kompetencji i umiejętności zawodowych w powiecie chełmińskim”
Materiały ze spotkania „SORE uczy się – Rola wspomagania na etapie wdrożenia i podsumowania RPW”. 13 – 15 marca Warszawa
- My to już robimy albo dlaczego należy unikać szkoleń i konferencji?
- Nauczyciel - trener - coach
- Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Brzeskim
- Jak przełamać opór Rady Pedagogicznej związany ze zmianą? Sposób prowadzenia pierwszego spotkania z gronem pedagogicznym.
- Zespół zadaniowy – wykorzystanie Cyklu D. Kolba w prowadzeniu diagnozy potrzeb
- „SORE działają w szkole – nowy model systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie giżyckim“
- „4 x DLACZEGO” czyli jak zaintrygować radę pedagogiczną ?
- Dobra współpraca i wzajemne wsparcie kluczem do sukcesu”
- Planowanie ciągłe podstawą realizacji Rocznego Planu Wspomagania
- Od diagnozy do oferty doskonalenia metodą coachingową
- Biblioteka pedagogiczna wspomaga placówki oświatowe w Siedlcach
- Diagnoza potrzeb i problemów Gimnazjum nr 2
- Jak efektywnie współpracować z biblioteką pedagogiczną?
- „Tablica sukcesu”
- Kluczem do sukcesu jest zaangażowanie
- Nauczyciel, trener, coach
Materiały ze spotkania dla kierowników projektów pilotażowych – Warszawa 4 września 2013
- Organizacja sieci - zadania koordynatora – rozwiązania praktyczne
- Prezentacja: Sieci współpracy i samokształcenia realizowane w ramach Działania 3.5 POKL
- Prezentacja: Wyzwania i strategie działania w zakresie rocznych planów wspomagania
- Prezentacja: Wyzwania i strategie działania w zakresie zarządzania projektem
- Prezentacja: dekalog koordynatora projektu
- Prezentacja IP2: Realizacja projektu POKL
- Wyzwania i strategie działania w zakresie rocznych planów wspomagania
Materiały ze spotkania kuratoriów oświaty, placówek doskonalenia, poradni oraz bibliotek nt. wspomagania pracy szkół. 27-28 lutego 2014 r.
- Wspomaganie w zapisach prawa
- System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół - prezentacja projektu
- Rola nadzoru pedagogicznego we wspieraniu SORE
- Raport z ewaluacji zewnętrznej szansą na rozwój szkoły…. Czy zawsze?
- Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Materiały ze szkoleń: Szkoła jako organizacja ucząca się – rola zewnętrznego wsparcia
Nowa Rola Placówki Doskonalenia – sprawozdanie
Nowy system doskonalenia nauczycieli – podstawowe informacje
Oferty doskonalenia
- Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?
- Ocenianie kształtujące
- Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki
- Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się
- Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
- Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej
- Wspieranie pracy wychowawców klas – bezpieczna szkoła
- Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?
- Budowa koncepcji pracy szkoły
- Praca z uczniem młodszym
- Praca z uczniem zdolnym
- Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych – bezpieczny Internet
- Projekt edukacyjny w szkole
- Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym
- Rodzice są partnerami szkoły
- Nauczyciel 45+
- Szkoła promuje wartość edukacji
- Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkole
- Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich
- Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych
- Jak efektywnie wykorzystać wyposażenie i warunki lokalowe szkoły?
- Jak i po co prowadzić ewaluacje wewnętrzną?
- Pierwszy/drugi rok pracy dyrektora szkoły
Ogólnopolska Prezentacja Projektów 3.5, 23- 24-października 2014 r.
- „SORE działają w szkole – nowy model doskonalenia nauczycieli w powiecie giżyckim” Kompleksowe wspomaganie pracy szkół
- Przedszkole nr 1 z oddziałami integracyjnymi w Giżycku
- „W drodze do sukcesu” Projekt realizowany przez Miasto Zielona Góra
- Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli drogą do sukcesu szkół Powiatu Wołowskiego
- Ewaluacja modernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli
- Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego
- System wspomagania pracy szkół
- „Nowoczesny nauczyciel – nowoczesna szkoła” realizowany jest przez Powiat Pyrzycki/Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Pyrzycach
- „Kompleksowe wsparcie szkół w Powiecie Piskim”
- Mocne strony nowego systemu doskonalenia nauczycieli – refleksje po pierwszym roku funkcjonowania RPW
- Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół i przedszkoli poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Ostrowieckim
- Kompleksowe wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Oleckim
- Pilotaż sukcesem zmian. Powiatowy Ośrodek Rozwoju Edukacji w Nowym Targu
- Koncepcja powiatowego programu wspomagania realizowana w ramach projektu „Poprawa jakości doskonalenia nauczycieli w Powiecie Milickim”
- Raport z realizacji powiatowego programu wspomagania za rok 2013/2014 projektu : „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w Powiecie Kaliskim”
- „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkól oraz przedszkoli w Powiecie Kaliskim”
- Jak zaktywizować nauczycieli do pracy w sieci współpracy i doskonalenia, czyli dobre praktyki koordynatora sieci w projekcie „Wspomaganie szkół w Gminie Miejskiej Kraków”
- Efekty pracy sieci współpracy i samokształcenia na przykładzie sieci matematyków
- Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli drogą do sukcesu szkół powiatu wołowskiego
- Sieci współpracy i samokształcenia powiat krapkowicki województwo opolskie
Poradniki – Konkurs
- Poradnik dla beneficjenta
- Nowy system wspomagania pracy szkoły
- Powiatowe projekty konkursowe
- Jak przygotować dobry projekt
- Wymogi w zakresie prawidłowości zatrudniania personelu projektu
- Zatrudnianie nauczycieli
- Zatrudnienie personelu w projektach w świetle zmian od 01.01.2011 i od 01.01.2012 roku
- Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Konkurs 1/POKL/3.5/2012
- Jak przygotować dobry projekt? najczęściej popełniane błędy – podsumowanie trzech naborów
- Karta oceny merytorycznej wniosku o dofinansowanie projektu konkursowego PO KL
Poradniki wspierania szkół i nauczycieli
- Przewodnik metodyczny dla koordynatorów sieci współpracy i samokształcenia
- Akredytacja placówek doskonalenia nauczycieli. Poradnik
- Jak wspomagać pracę szkoły? Poradnik dla pracowników instytucji systemu wspomagania. Zeszyt 4. Realizacja i podsumowanie działań.
- Jak wspomagać pracę szkoły? Poradnik dla pracowników instytucji systemu wspomagania. Zeszyt 3. Planowanie działań.
- Jak wspomagać pracę szkoły? Poradnik dla pracowników instytucji systemu wspomagania. Zeszyt 2. Diagnoza pracy szkoły.
- Jak wspomagać pracę szkoły? Poradnik dla pracowników instytucji systemu wspomagania. Zeszyt 1. Założenia nowego systemu doskonalenia nauczycieli.
- Jak samorząd może wspierać szkoły? Informacje o nowym systemie wspomagania pracy szkół
- Jak wspierać szkoły wiejskie z klasami łączonymi?
- Nauczyciel w szkole uczącej się. Informacje o nowym systemie wspomagania
- Wspomaganie szkół i przedszkoli – coaching, mentoring i inne formy pracy
- Wspomaganie szkół w zakresie interwencji kryzysowej. Poradnik
- Porozumienie w szkole. Doskonalenie umiejętności mediacyjnych pracownika odpowiedzialnego za wspomaganie szkół
- Jak wspierać szkoły realizujące edukację dwujęzyczną
- Wspomaganie szkół w zakresie interwencji kryzysowej. Sieci współpracy i samokształcenia
Przykłady działań
- Ełk: W lustrach ewaluacji
- Sieć koordynatorów regionalnych Ośrodka Rozwoju Edukacji i ich rola w planowaniu i realizacji edukacji w miejscach pamięci
- Staszów: Efektywna współpraca z biblioteką pedagogiczną – przykład dobrej praktyki
- Jak wspierać w pracy szkoły wiejskie z klasami łączonymi? Głos Pedagogiczny
- Przeworsk: Współpraca nauczycieli w procesie przejścia progu szkolnego przez dziecko
- Nowy Targ: Rozwiązania w zakresie wspomagania pracy szkół wypracowane w powiecie brzeskim na podstawie doświadczeń z realizacji projektu pilotażowego 3.5
- Giżycko: Wspomaganie szkół przez samorządy lokalne – powiat giżycki
- „I wespół wzespół…”, czyli osieciach współpracy dyrektorów szkół. Dyrektor Szkoły
- Stargard Szczeciński: W stronę osiągnięć – system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie stargardzkim
- Przedszkola w systemie wspomagania rozwoju
- Jakiego wspomagania potrzebują nauczyciele ze szkół ponadgimnazjalnych? Doświadczenia szkół objętych pilotażem nowego systemu doskonalenia
- Wejherowo: Jak poradnia w Wejherowie przygotowuje się do wspomagania szkół?
- Turek: Biblioteki pedagogiczne - nowe wyzwanie
- Morąg: Uczniowie uczestnikami ewaluacji wewnętrznej? Tak! O doświadczeniach z ewaluacją słów kilka
- Pyrzyce: Nowoczesny nauczyciel – nowoczesna szkoła
- Skierniewice: Proces budowania systemu wspomagania szkół i placówek oświatowych na przykładzie Biblioteki Pedagogicznej w Skierniewicach
- Kraków: Perspektywa poradni psychologiczno-pedagogicznej w procesie wdrażania nowej formuły wspomagania rozwoju szkół
- Jak zaplanować i przeprowadzić ewaluację wewnętrzną, aby rzeczywiście sprzyjała rozwojowi szkoły?
- Gdańsk: Wspomaganie pracy dyrektorów i nauczycieli jako element SRPW 2020
- Gdańsk: Rozwiązania w zakresie wspomagania pracy szkół wypracowane w powiecie nowotarskim na podstawie doświadczeń z realizacji projektu pilotażowego 3.5
- Jawor: By umieli zapalić innych! W kręgu działań powiatowego ośrodka rozwoju edukacji w Jaworze
- Katowice: Doskonalić doskonalenie, czyli kompleksowe wspieranie szkół i placówek oświatowych
- Kraków: Współdziałanie zespołowe nauczycieli i podnoszenie efektywności procesu edukacyjnego w szkole
- Jak zaktywizować nauczycieli do pracy w sieci współpracy i samokształcenia
- Brzesko: Rozwiązania w zakresie wspomagania pracy szkoły wypracowane w województwie pomorskim jako element budowy pomorskiego systemu jakości edukacji
- Ełk: Rola dyrektora w rozwoju zawodowym nauczycieli
- Kartuzy: System wspierania rozwoju szkół w powiecie kartuskim
- Kraków: Wykorzystanie potencjału ucznia – motywowanie z wykorzystaniem metod aktywizujących
- Ostrowiec Świętokrzyski: Jak wspierać ucznia w uczeniu matematyki
- Tarnów: Jak biblioteka pedagogiczna może wspierać szkołę w promocji czytelnictwa
- Wołów: Dobre praktyki kompleksowego wspomagania szkół
Raporty nt. systemu doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół
- Materiał ilustracyjny do raportu „Pomoc doradców metodycznych i konsultantów placówek doskonalenia nauczycieli w opinii jej beneficjentów”
- dodatkowa prezentacja z Raportu z badań systemu akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli
- Raport. Pomoc doradców metodycznych i konsultantów placówek doskonalenia nauczycieli w opinii jej beneficjentów, 2010
- Raport z badań systemu akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli w Polsce, 2010
- Raport z pilotażowej diagnozy potrzeb rozwojowych szkół, 2011
- Raport. Wzmocnienie systemu wspierania rozwoju szkół ze szczególnym uwzględnieniem doskonalenia nauczycieli i doradztwa metodycznego, 2010
- Tematy działań rozwojowych podejmowanych przez szkoły uczestniczące w pilotażu nowego systemu doskonalenia nauczycieli
- Zadania instytucji wspierających rozwój szkół i przedszkoli
- Raport końcowy. Ewaluacja modernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli – projekt System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół, Poddziałanie 3.3.1 PO Kapitał Ludzki
- Analiza danych z powiatowych projektów pilotażowych realizowanych w ramach Działania 3.5 PO KL. - 2013/2014
- Raport końcowy. Placówki doskonalenia nauczycieli, poradnie psychologiczno-pedagogiczne i biblioteki pedagogiczne we wspomaganiu rozwoju szkół, 2015
- Analiza wybranych danych z projektów w ramach Działania 3.5 PO KL - Prezentacja
- Analiza wybranych danych z projektów realizowanych przez powiaty w ramach Działania 3.5 PO KL - 2014/2015
- Nauczyciele w roku szkolnym 2014/2015. Raport
- Raport końcowy. Efekty wspomagania szkół i przedszkoli – projekt System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół, Poddziałanie 3.3.1 PO Kapitał Ludzki, 2015
- Analiza zasobów systemu doskonalenia nauczycieli – stan na 2015
Regionalne konferencje: wrzesień – październik 2015
Sieci współpracy i samokształcenia
- Rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły
- Budowa spójności edukacyjnej (na poziomie powiatu)
- Zadania dyrektora w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
- Pozapedagogiczne obowiązki dyrektora szkoły
- Edukacja filmowa
- Skuteczne sposoby zachęcania uczniów do czytania – jak nie zanudzić na lekcjach języka polskiego?
- Doświadczenia i eksperymenty na zajęciach przedmiotów przyrodniczych
- Wycieczka jako forma nauczania przedmiotów przyrodniczych
- Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej
- Jak wspierać dziecko w uczeniu się matematyki?
- Praca ze źródłem historycznym
- Praca z uczniem młodszym
- Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów?
- Praca z uczniem zdolnym na zajęciach koła naukowego
- Jak budować własny program nauczania?
- Promocja i budowanie wizerunku szkoły (n-le)
- Nauczyciele pracują zespołowo
- Jak radzić sobie ze szkolną absencją? – bezpieczeństwo w szkole
- Praca z nowoczesnymi technologiami TIK (rok I) – bezpieczny Internet
- Praca z nowoczesnymi technologiami TIK (rok II) – bezpieczny Internet
- Przewodnik metodyczny dla koordynatorów sieci współpracy i samokształcenia
- Sieci współpracy i samokształcenia. Rozmowy o profilaktyce i wychowaniu
- Wielokulturowość na lekcjach języka obcego
- Tworzenie optymalnych warunków dla ucznia z autyzmem i zespołem Aspergera w edukacji włączającej na 1 etapie edukacyjnym
- Rozmowy o profilaktyce i wychowaniu
- Rola dyrektora w procesie rozwoju szkoły
- Współpraca z rodzicami ucznia z niepełnosprawnością
- Jak otwarte zasoby wspierają pracę nauczycieli
- Mediacje i inne sposoby rozwiązywania konfliktów w gimnazjum
- Kształtowanie umiejętności psychospołecznych na lekcjach wf jako element edukacji zdrowotnej
- Edukacja prawna w szkole
Spotkania pt. „Wspomaganie pracy szkół we współpracy z bibliotekami szkolnymi”. Falenty 8 września 2014 r.
- TIK narzędziem w rękach bibliotekarzy
- Rozwiązania systemowe dotyczące podręczników szkolnych
- Podręczniki w bibliotece szkolnej
- Otwarte zasoby edukacyjne w kontekście pracy biblioteki szkolnej
- Modelowe wsparcie szkoły przez nauczyciela bibliotekarza i zasoby biblioteki szkolnej
- Jak sprawić aby uczniowie czytali – rola nauczycieli i bibliotekarzy - prezentacja
- Jak sprawić aby uczniowie czytali – rola nauczycieli i bibliotekarzy
- Biblioteki szkolne i publiczne jako źródło książek czytanych przez uczniów - zapowiedź wyników badania: Czytelnictwo dzieci i młodzieży
- Spotkanie informacyjne: Wspomaganie pracy szkoły we współpracy z biblioteką szkolną - wstępna prezentacja
- Ewidencjonowanie podręczników w bibliotece szkolnej - poradnik
- Wyniki ewaluacji nowego modelu wspomagania pracy szkół i doskonalenia nauczycieli
Spotkanie „Budowanie lokalnej polityki oświatowej w kontekście kompleksowego wspomagania szkół”. 19-20 sierpnia 2014, Falenty
- Prezentacja
- Edukacja w okresie programowania 2014-2020
- Prezentacja
- Prezentacja
- Ewaluacja modernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli
- Pomorska Rada Oświatowa a budowa regionalnego systemu wsparcia szkół
- Wyniki nadzoru pedagogicznego jako jedno ze źródeł informacji dla jednostek samorządu terytorialnego o stanie realizacji zadań oświatowych
- Polityka oświatowa w gminie
- Tworzenie lokalnej spójności edukacyjnej
Spotkanie „Od diagnozy potrzeb ucznia, do diagnozy pracy szkoły” 19-20 marca 2015 r.
- Diagnoza potrzeb ucznia, a diagnoza pracy szkoły – dwa zadania, jeden cel. Prezentacja
- Wyjątkowi uczniowie w wyjątkowej szkole. Prezentacja
- Formy i metody rozpoznania potrzeb uczniów na przykładzie Testu Uzdolnień Wielorakich
- Wyjątkowi uczniowie w wyjątkowej szkole” – doświadczenia Zespołu Szkół w Łajskach
- Diagnoza potrzeb ucznia, a diagnoza pracy szkoły – dwa zadania, jeden cel
- Dwie diagnozy - jeden uczeń. Diagnoza nauczycielska i specjalistyczna
Spotkanie pt. Rola placówki doskonalenia nauczycieli we wspomaganiu szkół z obszarów wiejskich. 4-6.03.2015 r
- Specyfika pracy w szkołach z obszarów wiejskich - potrzeby i zakres wspomagania (prezentacja)
- Specyfika pracy w szkołach z obszarów wiejskich - potrzeby i zakres wspomagania
- Specyfika pracy nauczyciela w klasach łączonych
- Organizacja pracy szkoły z klasami łączonymi – zróżnicowanymi wiekowo
- Rola placówki doskonalenia nauczycieli we wspomaganiu szkół z obszarów wiejskich
Spotkanie: „SORE w szkole, czyli jak uczyć nauczycieli?” Warszawa, 9-11 października 2014 r.
- Czy historię trzeba opowiadać? Jak opowiadać historię w szkole?
- Efektywne doskonalenie nauczycieli
- Nauczyciele o swojej pracy i relacje w gronie pedagogicznym
- Giełda rozwiązań, laboratorium pomysłów, praca metodą open space
- Dyktowanie czy samodzielne myślenie? Dylematy w pracy dydaktycznej nauczycieli języka polskiego
- Przedmioty przyrodnicze: wspólnie badać czy opowiadać?
- Rola dyrektora w doskonaleniu zawodowym nauczycieli i rozwoju szkoły
- Podawać metodę, czy pomagać w jej odkrywaniu? Rzecz o matematyce
- Strategie uczenia się
- Mówić czy rozmawiać ucząc języka obcego?
- Wyniki ewaluacji nowego modelu wspomagania pracy szkół i doskonalenia nauczycieli
- Kompetencje SORE warunkujące efektywne wsparcie szkoły w procesie jej rozwoju
- Kompetencje SORE warunkujące efektywne wsparcie szkoły w procesie jej rozwoju
- Rola dyrektora w doskonaleniu zawodowym nauczycieli i rozwoju szkoły. Doświadczenia z wdrażania „Nowego modelu wspomagania rozwoju szkół w Powiecie Ełckim”
Spotkanie: „Jak uczyć się od innych – międzyszkolne sieci współpracy i samokształcenia”, 24-26 września 2016 r.
- Plakaty z sesji warsztatowej „Jak uczyć się od innych – międzyszkolne sieci współpracy”
- Zyski i zagrożenia związane z pracą w sieci – perspektywa PPP, BP, PDN. Materiał opracowany w czasie sesji World Cafe
- Wykorzystanie umiejętności coachingowych w pracy koordynatora sieci
- Wykorzystanie TIK w pracy sieci – z doświadczeń programu Aktywna Edukacja
- Techniki i narzędzia coachingowe w pracy sieci
- Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli bibliotekarzy szkół bytomskich działająca przy PBW w Katowicach, filii w Bytomiu
- Sieci współpracy i samokształcenia jako forma pracy bibliotek pedagogicznych
- Sieci współpracy jako nowa forma pracy poradni psychologiczno-pedagogicznych
- Sieci współpracy i samokształcenia jako forma pracy placówek doskonalenia nauczycieli
- Sieci i ich rola w kreowaniu lokalnej polityki oświatowej. Udział sieci w partnerstwie lokalnym na rzecz budowania strategii edukacji na potrzeby lokalnego rynku pracy z udziałem samorządu, biznesu i III sektora
- Sieci w pilotażu – wnioski i rekomendacje
- Sieć szyta na miarę. Planowanie pracy sieci od diagnozy potrzeb po ewaluację.
- Rola szkoły w budowaniu kapitału społecznego. Jak uczyć się od innych – międzyszkolne sieci współpracy i samokształcenia - prezentacja
- Jak wykorzystać wspólne uczenie się w pracy sieci wsparcia?
- Co dalej ze wspomaganiem szkół w kontekście zapisów prawnych oraz nowej perspektywy finansowej?
- Wykorzystanie sieci w obszarze doradztwa edukacyjno - zawodowego
- Doświadczenia w prowadzeniu ogólnopolskich sieci wsparcia
- Szanse i zagrożenia doskonalenia nauczycieli prowadzonego w formie sieci
- Działalność ogólnopolskiej sieci bibliotekarzy bibliotek pedagogicznych, przygotowujących się do nowych zadań
- Rola szkoły w budowaniu kapitału społecznego - publikacja
Spotkanie: „Rola rodziców w nowym modelu wspomagania szkół”, 28 września 2016 r.
- Współpraca z rodzicami impulsem rozwoju szkoły - prezentacja
- Włączanie rodziców w edukację dzieci - prezentacja
- Udział rodziców w budowaniu wspierającego klimatu w szkole - prezentacja
- Współpraca szkoły z rodzicami w kontekście procesu wspomagania - prezentacja
- Prezentacja Programów Szkoła dla rodziców i Golden FIVE ORE
- Współpraca z rodzicami impulsem rozwoju szkoły - artykuł
- Włączanie rodziców w edukację dzieci - artykuł
- Udział rodziców w budowaniu wspierającego klimatu szkoły - artykuł
- Rola rodziców w nowym modelu wspomagania szkół - artykuł
- Jak wzmocnić dialog z rodzicami w szkole - artykuł
Spotkanie: „Rozwiązania w zakresie wspomagania szkół wypracowane przez samorządy lokalne – beneficjentów Konkursu 3.5”, Falenty, 16-17.04.2015 r.
- Partnerstwo we wspomaganiu i wspieraniu szkół i placówek z udziałem jednostek samorządu terytorialnego gminy, powiatu i województwa
- Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli w Powiecie Brzeskim, grudzień 2012 – październik 2014
- Pomorska Rada Oświatowa a budowa regionalnego systemu wsparcia szkół
- SORE działają w szkole – nowy model doskonalenia nauczycieli w powiecie giżyckim
- Rozwiązania organizacyjne wypracowane w powiecie jaworskim objetym kompleksowym wspomaganiem
- Wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie nowotarskim
- Edukacja w perspektywie finansowej 2014-2020
- By umieli zapalić innych! - w kręgu działań Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Jaworze
- Rozwiązania w zakresie wspomagania pracy szkół wypracowane w województwie pomorskim jako element budowy pomorskiego systemu jakości edukacji
- Rozwiązania w zakresie wspomagania pracy szkół wypracowane w powiecie brzeskim na podstawie doświadczeń z realizacji projektu pilotażowego 3.5
- Perspektywa Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w procesie wdrażania nowej formuły wspomagania rozwoju szkół
- Partnerstwo we wspomaganiu i wspieraniu szkół i placówek z udziałem jednostek samorządu terytorialnego gminy, powiatu i województwa
- Nowy model doskonalenia nauczycieli w powiecie giżyckim
Spotkanie: Jak wspomagać nauczyciela bibliotekarza w zarządzaniu wiedzą w szkole? 5-7 marca 2015 r.
- Nauczyciel bibliotekarz, profil kompetencyjny
- Zapewnienie uczniom gimnazjów podręczników, materiałów edukacyjnych i ćwiczeniowych od roku szkolnego 2015/2016
- Zmiana miejsca i roli biblioteki szkolnej w rozwijaniu czytelnictwa uczniów
- Bibliotek szkolnych portret własny
- Sieć Eurydice - źródło informacji o edukacji w Europie
- Fantastyka dla młodych odbiorców
- Kompetencje cyfrowe gimnazjalistow.
- Jak i gdzie młodzież poszukuje informacji?
- E-podreczniki
Wspomaganie pracy szkół – doświadczenia poradni psychologiczno-pedagogicznych – materiały ze spotkania (15-16 maja 2014 r.)
- Wspomaganie pracy szkół – pierwsze doświadczenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Giżycku – refleksje SORE
- Sieci współpracy i samokształcenia w Powiatowym Centrum Edukacji i Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Wołowie
- Doświadczenia poradni w Krotoszynie przy realizacji projektu wdrożeniowego
- Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. PPP Sopot
- Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. PPP Kłodzko
- Funkcjonowanie poradni psychologiczno – pedagogicznych w świetle prawa oświatowego
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w kontekście wspomagania pracy szkół
- Pilotaż nowego modelu wspomagania pracy szkół i doskonalenia nauczycieli
Zapewnianie jakości w procesie wspomagania szkół
- Zalacznik - lista czynników jakościowych, wymagań i wskaźników procesu wspomagania
- Zapewnianie jakości procesu wspomagania szkół w rozwoju
- Zapewnianie jakości procesu wspomagania szkół w rozwoju
- Sieci współpracy i samokształcenia
- Sieci współpracy i samokształcenia
- Ewaluacja procesu wspomagania – IV etap
- Realizacja i monitorowanie procesu wspomagania – etap III
- Planowanie procesu wspomagania – etap II
- Diagnoza pracy szkoły – etap I
Złapani w sieci – czyli jak wspierać nauczycieli, Warszawa, 20-22 listopada 2014 r.
- Wzbudzanie motywacji wewnętrznej do rozwoju zawodowego
- Sieci współpracy i samokształcenia - wyniki badań ewaluacyjnych
- Sieć Jak wspierać ucznia w uczeniu się matematyki?
- Siec Ekspertów Programu Delfort
- Rola sieci współpracy i samokształcenia w systemie edukacji
- Od sieci dyrektorów do sieci przedszkoli
- Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie Lubelskim
- Jak zaktywizować nauczycieli do pracy w sieci współpracy i doskonalenia, czyli dobre praktyki koordynatora sieci.
- Prezentacja: Sieć. Mam takie marzenie…
- Artykuł: Sieć. Mam takie marzenie…