Zapraszamy do lektury materiałów przygotowanych w ramach konkursu „Już jesteśmy szkołą ćwiczeń – prezentacja działań innowacyjnych szkół”. W kolejnej odsłonie prezentujemy prace laureatów konkursu w obszarze przedmiotowym języki obce.
Wśród nagrodzonych prac znajdują się dwa opisy nowatorskich programów nauczania, które wykorzystują zintegrowane nauczanie przedmiotowo-językowe do rozwijania kompetencji kluczowych uczniów. Anna Majewska z Publicznego Gimnazjum nr 1 im. Klaudyny Potockiej w Pułtusku przedstawia konkretne przykłady integracji międzyprzedmiotowej, a Waldemar Grzebień z II Liceum Ogólnokształcącego im. Króla Jana III Sobieskiego w Krakowie prezentuje sposoby na zwiększanie efektywności nauczania poprzez zastosowanie lekcji odwróconej i otwartych zasobów edukacyjnych. Z kolei praca Marty Cichosz z Zespołu Szkół Elektrycznych im. prof. J. Groszkowskiego w Białymstoku to przykład projektu umożliwiającego skuteczne nabywanie umiejętności językowych skorelowanych z perspektywą pracy w zawodzie.
- Język angielski paszportem do zjednoczonej Europy
- Nauczanie języka niemieckiego metodą CLIL z wykorzystaniem lekcji odwróconej
- CHEERS – kształcenie umiejętności komunikacji w języku angielskim
Życzymy miłej i inspirującej lektury!