Zagrożenie niedostosowaniem społecznym i niedostosowanie społeczne
- Działalność wychowawcza MOW w Kaletach a rozwój kompetencji cyfrowych i korzystanie z zasobów sieci przez wychowanków
- Wolontariat jako metoda kształtowania nowej tożsamości osobowościowej wychowanek MOW w Szczecinie
- Warszawska Liga Piłki Nożnej Ośrodków Wychowawczych i Domów Dziecka jako metoda wychowywania przez sport
- Wolontariat jako metoda uspołeczniania uczniów niedostosowanych społecznie
- Twórcza praca Kreatywnego Wychowawcy w procesie resocjalizacji młodzieży niedostosowanej w MOW w ZPO nr 3 we Wrocławiu
Edukacja włączająca w praktyce
- Edutaining English Experience (EEE)
- Młodzieżowa debata „Od niepełnosprawności do godności”. Propozycja pracy wychowawczej z młodzieżą
Zdolności i talenty
- Poradnia odkrywa, wspiera i promuje talenty – przykłady dobrych praktyk
- Bank Dobrych Praktyk WSPE: Zamojski Przegląd „Reportaż” – rozwijanie indywidualnych potrzeb młodzieży szkolnej
- Bank Dobrych Praktyk WSPE: Galeria Artystyczna „Wieszak”. Jak kształtować aktywnych twórców i świadomych odbiorców kultury
- Projekt Edukacyjny – Co może mały człowiek?
- Bank Dobrych Praktyk WSPE: Twórcza matematyka. Wspieranie uczniów zdolnych
Uczeń z autyzmem i ZA
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym
- O pomaganiu i współpracy. Nauczyciele i inni specjaliści wobec rodziców dzieci ze specjalnymi potrzebami
- W kręgu rodziny dziecka z dysfunkcjami rozwojowymi
Poradnie psychologiczno-pedagogiczne
- Materiał ze szkolenia nt. Przygotowanie członków zespołów orzekających poradni psychologiczno-pedagogicznych do roli liderów
- IPET dla uczennicy z upośledzeniem w stopniu lekkim w gimnazjum
- Bezpieczni w domu, szkole i środowisku
Ryzyko dysleksji / specyficzne trudności w uczeniu się
- Strategia działań wobec ucznia z grupy ryzyka dysleksji
- Strategia postępowania wobec uczennicy z grupy ryzyka dysleksji
- Strategia postępowania wobec uczennicy przejawiającej symptomy ryzyka dysleksji
- Strategia działań wobec uczennicy z symptomami ryzyka dysleksji
- Diagnoza dziecka z grupy ryzyka dysleksji
- Strategia postępowania wobec ucznia przejawiającego symptomy ryzyka dysleksji
- Program terapeutyczny - Ortograficzna corrida - dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w pisaniu
- Badania przesiewowe skuteczną profilaktyką niepowodzeń szkolnych uczniów na poziomie edukacji wczesnoszkolnej
- Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych w bibliotece szkolnej ¬ uczeń z trudnościami w nauce