Publikacje
- Przeciwdziałanie agresji i przemocy w szkole. Poradnik dla nauczycieli
- Klimat społeczny szkoły
- Klimat i kultura szkoły a zdrowie psychiczne uczniów i nauczycieli
- Koncepcja resilience ‑ czyli jak można pomóc dzieciom i młodzieży z grup podwyższonego ryzyka
- Zapobieganie agresji w szkole. Metody organizacji codziennej pracy wychowawczej
- Programy profilaktyczne. Podstawy profesjonalnej psychoprofilaktyki. Wydanie II
- Zasady i granice w profilaktyce problemowych zachowań dzieci w młodszym wieku szkolnym [pdf. 821 kB]
- Planowanie przeciwdziałania agresji w szkole – poradnik
- Pomóżmy sobie czyli jak walczyć z agresją – program wychowawczy
- Agresja i przemoc w szkole czyli co powinniśmy wiedzieć, by skutecznie działać. Wydanie II
- Możliwości ograniczania agresji w szkole
- Planowanie przeciwdziałania agresji w szkole
- Jak kochać i wymagać. Poradnik dla rodziców
- Prawa człowieka. Poradnik nauczyciela
- Dziecko w postępowaniu sądowym
- Metody rozwiązywania konfliktowych sytuacji w szkole
- Mobbing i bullying w szkole. Charakterystyka zjawiska i program zapobiegania
- Psychologiczne aspekty bullyingu: perspektywa sprawcy, ofiary i świadka
- Bullying a specjalne potrzeby edukacyjne
- Postawy i oddziaływania dorosłych w przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej
- Debata nad kreowaniem wspierającego środowiska szkolnego
- Psychospołeczne uwarunkowania bezpieczeństwa w szkole
- Ramowy program działań profilaktyczno‐wychowawczych przeciw agresji
- Przemoc wobec dziecka
- Krzywdzenie emocjonalne dziecka
- Profilaktyka agresji i przemocy. Materiały dla uczestników szkolenia Liderzy profilaktyki agresji i przemocy
Przemoc w rodzinie
- Przemoc w rodzinie wobec dziecka. Procedury interwencyjne w szkole
- Prezentacja: Procedura Niebieskie Karty w oświacie
- Przemoc w rodzinie - działania pracowników oświaty
- Prawne aspekty przemocy w rodzinieUjawnienie przez dziecko wykorzystywania seksualnego pracownikowi oświaty
- Przemoc w rodzinie wobec dziecka. Procedury interwencyjne w szkole
Cyberprzemoc
- Jak reagować na cyberprzemoc. Poradnik dla szkół
- Jak radzić sobie z agresją elektroniczną młodych ludzi?
- Bezpieczeństwo uczniów w cyberprzestrzeni
- Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie − reagowanie
- Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie − reagowanie − cyberprzemoc. Cz. I
- Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie − reagowanie − cyberprzemoc. Cz. II
Zachowania prowokacyjne
- Wprowadzenie do programu. Jak sobie radzić z trudnymi i prowokacyjnymi zachowaniami uczniów
- Konstruktywna konfrontacja w klasie
- Sztuka Konstruktywnej Konfrontacji
- Konstruktywna konfrontacja. Istota, główne zasady i potrzebne umiejętności
- Program „Jak sobie radzić z prowokacyjnymi zachowaniami uczniów. Metoda konstruktywnej konfrontacji”
Scenariusze zajęć
- Debata nad kreowaniem wspierającego środowiska szkolnego
- Scenariusze zajęć z zakresu kształtowania umiejętności psychospołecznych uczniów w praktyce szkolnej
- Umiejętności życiowe – ważny komponent szkoły przyjaznej dziecku
- Stop cyberprzemocy
- Veto wobec agresji i przemocy
- Ocena moralna zjawiska przemocy
- Przemoc rówieśnicza
- Procedura Niebieskie Karty w oświacie. Scenariusz szkolenia dla pracowników oświaty
Przydatne linki
- Szkoła Bez Przemocy
- Helpline.org.pl
- Dyżurnet.pl
- Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę (dawniej Fundacja Dzieci Niczyje)
- Program Safer Internet
- Stowarzyszenie „Bliżej Dziecka
- Centrum Edukacji Obywatelskiej („Przemoc w szkole. Materiały dla nauczycieli”)