Zaproponowane piosenki odnoszą się do treści zawartych w Naszym elementarzu, a także do kalendarza roku szkolnego. Są dostosowane do możliwości wokalnych i predyspozycji muzycznych sześciolatków. Każda z nich ma dwie wersje: wokalno-instrumentalną, którą można wykorzystać zarówno do demonstracji, jak i do zabaw ruchowych, oraz instrumentalną, będącą atrakcyjnym, profesjonalnym akompaniamentem do wykorzystania podczas utrwalenia nauczonej piosenki lub jej prezentacji na klasowych bądź szkolnych uroczystościach. Piosenki w wersjach wokalno-instrumentalnych i instrumentalnych to pliki w formacie mp3, natomiast teksty piosenek oraz zapisy nutowe – w formacie PDF.
Zachęcamy do korzystania z Inspiracji muzycznych – materiału pomocniczego do pracy z podręcznikiem Nasz elementarz. Klasa 1.
Zawiera on:
- kompendium metodyczne;
- nuty i teksty piosenek przeznaczonych do nauki w poszczególnych miesiącach oraz związane z nimi zabawy;
- praktyczne porady i wskazówki dotyczące nauki i wykorzystania piosenek;
- zabawy do realizacji przez cały rok szkolny;
- pomysły na wprowadzanie dzieci w świat muzyki;
- materiały dodatkowe (utwory do słuchania, różne formy wizualizacji muzyki).
Wrzesień
No to co?
- No to co? (wersja wokalno-instrumentalna)
- No to co? (wersja instrumentalna)
- No to co? (tekst piosenki)
- No to co? (zapis nutowy)
Właśnie my
- Właśnie my (wersja wokalno-instrumentalna)
- Właśnie my (wersja instrumentalna)
- Właśnie my (tekst piosenki)
- Właśnie my (zapis nutowy)
W naszej klasie jak w rodzinie
- W naszej klasie jak w rodzinie (wersja wokalno-instrumentalna)
- W naszej klasie jak w rodzinie (wersja instrumentalna)
- W naszej klasie jak w rodzinie (zapis nutowy)
- W naszej klasie jak w rodzinie (tekst piosenki)
Październik
Lewo, prawo, lewo
- Lewo, prawo, lewo (wersja wokalno-instrumentalna)
- Lewo, prawo, lewo (wersja instrumentalna)
- Lewo, prawo, lewo (tekst piosenki)
- Lewo, prawo, lewo (zapis nutowy)
Jesienne popołudnie
- Jesienne popołudnie (wersja wokalno-instrumentalna)
- Jesienne popołudnie (wersja instrumentalna)
- Jesienne popołudnie (tekst piosenki)
- Jesienne popołudnie (zapis nutowy)
Listopad
Co to za dzień?
- Co to za dzień? (wersja wokalno-instrumentalna)
- Co to za dzień? (wersja instrumentalna)
- Co to za dzień? (tekst piosenki)
- Co to za dzień? (zapis nutowy)
Grudzień
Jam jest dudka
- Jam jest dudka (wersja wokalno-instrumentalna)
- Jam jest dudka (tekst piosenki)
- Jam jest dudka (zapis nutowy)
Styczeń
Zimowa jazda
- Zimowa jazda (wersja wokalno-instrumentalna)
- Zimowa jazda (wersja instrumentalna)
- Zimowa jazda (tekst piosenki)
- Zimowa jazda (zapis nutowyi)
Luty
Zegar i czas
- Zegar i czas (wersja wokalno-instrumentalna)
- Zegar i czas (wersja instrumentalna)
- Zegar i czas (tekst piosenki)
- Zegar i czas (zapis nutowy)
Marzec
Pachnąca wiosna
- Pachnąca wiosna (wersja wokalno-instrumentalna)
- Pachnąca wiosna (wersja instrumentalna)
- Pachnąca wiosna (tekst piosenki)
- Pachnąca wiosna (zapis nutowy)
Kwiecień
Alfabet
- Alfabet (wersja wokalno-instrumentalna)
- Alfabet (wersja instrumentalna)
- Alfabet (tekst piosenki)
- Alfabet (zapis nutowy)
Płynie Wisła, płynie
- Płynie Wisła, płynie (wersja wokalno-instrumentalna)
- Płynie Wisła, płynie (wersja instrumentalna)
- Płynie Wisła, płynie (tekst piosenki)
- Płynie Wisła, płynie (zapis nutowy)
Malowane bajki
- Malowane bajki (wersja wokalno-instrumentalna)
- Malowane bajki (wersja instrumentalna)
- Malowane bajki (tekst piosenki)
- Malowane bajki (zapis nutowy)
Czerwiec
Słoneczne lato
Pastorałka „Jam jest dudka”:
*Licencjodawca Agata Steczkowska udziela licencji na następujących warunkach:
Nazwa projektu: pomoce dydaktyczne do podręcznika „Nasz elementarz” dla klasy pierwszej szkoły podstawowej.
Długość nagrań: bez ograniczeń.
Rodzaj wykorzystania: upublicznienie nagrań na stronie internetowej z opcją odsłuchu i pobrania nagrań dla celów edukacyjnych.
Terytorium: strona internetowa dedykowana podręcznikowi „Nasz elementarz” w domenie prowadzonej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Okres licencji: bez ograniczeń czasowych.