Dlaczego należy uczyć matematyki wszystkie dzieci, a szczególną uwagę zwrócić na uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE)? Najkrótszą odpowiedzią na to pytanie może być opinia Immanuela Kanta: „Żaden kraj z ambicjami nie może być krajem analfabetów matematycznych” (ze Wstępu do poradnika „Specjalne potrzeby edukacyjne a matematyka”).
Zapraszamy do lektury dwóch nowych publikacji dotyczących nauczania matematyki:
- „Specjalne potrzeby edukacyjne a matematyka. Materiały merytoryczne z zakresu podnoszenia kompetencji nauczycieli matematyki pracujących z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na II etapie edukacyjnym w szkołach ogólnodostępnych”, autorstwa Krystyny Skalik
- „Mój uczeń i matematyka. Nauczanie matematyki na II etapie edukacyjnym ze szczególnym uwzględnieniem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Poradnik dla nauczyciela szkoły podstawowej” autorstwa Renaty Karszni.
Autorki poradników dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym wyniesionym z pracy dydaktycznej oraz wyrównawczo-terapeutycznej z uczniami ze SPE oraz prezentują metody wspomagające rozwój umiejętności matematycznych uczniów od najmłodszych lat aż do przygotowania do egzaminu ósmoklasisty.
Publikacje: