Serdecznie zapraszamy samorządowców na kolejne dwudniowe szkolenie warsztatowe przygotowujące do promowania działań oświatowych w jednostce samorządu terytorialnego (JST). Szkolenie odbędzie się w Centrum Szkoleniowym ORE w Sulejówku dniach 6–7 kwietnia 2018 r.
Adresaci szkolenia: pracownicy wydziałów edukacji JST różnego typu.
Cele szkolenia:
- Nabycie i/lub pogłębienie kompetencji z zakresu efektywnego budowania wizerunku wydziału edukacji w gminie/mieście/powiecie.
- Wykorzystanie technik wpływu społecznego w budowaniu strategii wizerunkowej.
- Uświadomienie sobie znaczenia marketingu szeptanego oraz sposobów jego inicjowania i moderowania.
- Poznanie aplikacji służących do budowania atrakcyjnych materiałów promujących działania oświatowe: ulotek, plakatów, banerów internetowych, zaproszeń, podsumowań, wizytówek, broszur, ogłoszeń itd.
- Nabycie i/lub pogłębienie umiejętności tworzenia krótkich filmów promocyjnych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
- Doskonalenie wizerunku wydziału edukacji i promocja działań oświatowych z uwzględnieniem ochrony danych osobowych.
Ramowy zakres tematyczny szkolenia:
- Wprowadzenie do strategii budowania oświatowych działań promocyjnych na terenie gminy/miasta/powiatu – istotne zmienne.
- Cel promocji.
- Przedmiot promocji.
- Narzędzia promocji.
- Odbiorcy promocji.
- Skuteczność promocji.
- Słowo w materiałach reklamowych:
- Model AIDA w budowaniu skutecznego przekazu promocyjnego:
-
-
- A (Attention) – deklaracja potencjału
- I (Interest) – lejek truizmów
- D (Desire) – język korzyści
- A (Action) – kroki działania
-
- Siła hasła przewodniego – praktyczne budowanie motto.
- Budowanie materiałów promocyjnych z wykorzystaniem narzędzi online:
- Rola identyfikacji wizualnej, znaczenie koloru.
- Darmowe banki zdjęć, kliparty, grafiki i czcionki.
- Projektowanie ulotek, plakatów, folderów, zaproszeń, wizytówek i innych materiałów promocyjnych z wykorzystaniem wybranych programów (np. Canva).
- Tworzenie wirtualnych plakatów z wykorzystaniem „Postermywall”.
- Edycja prostych filmów promocyjnych.
- Siła mediów społecznościowych w promowaniu działań rozwojowych:
- Efektywne prowadzenie konta wydziału oświaty na Facebooku.
- Odmienne zastosowanie Twittera.
- Tajemnicza moc LinkedIn.
- Budowanie wizerunku wydziału edukacji poprzez aktywność offline:
- Bezpośrednie spotkania z interesariuszami – inicjowanie działań wspierających wzajemne relacje.
- Obecność w mediach: TV, radio, prasa (szczebel mikro- i makro).
- Wspieranie swoją obecnością działań istotnych dla życia gminy/miasta/powiatu.
- Metody podtrzymywania zainteresowania naszymi działaniami poprzez zastosowanie technik wpływu społecznego.
- Reguła niedostępności.
- Reguła autorytetu.
- Reguła lubienia.
- Reguła zaangażowania i konsekwencji.
- Realizacja działań promocyjnych z uwzględnieniem ochrony danych osobowych, w tym wizerunku.
Szkolenie ma charakter treningu behawioralnego zorientowanego na kształtowanie konkretnych umiejętności i zachowań. W trakcie szkolenia wykorzystywane będą głównie metody aktywne (praktyka 80% czasu trwania warsztatu) – odwołujące się do doświadczeń, wiedzy i potrzeb Uczestników. Dla wsparcia i usystematyzowania niezbędnej wiedzy zastosowane zostaną metody podawcze w postaci miniwykładu będącego wprowadzeniem do danego zagadnienia lub omówieniem doświadczenia. Metody te są stosowane w zakresie koniecznym dla procesu szkolenia.
Termin szkolenia: 6–7 kwietnia 2018 r., Centrum Szkoleniowe ORE, Sulejówek, ul. Paderewskiego 77.
Organizator zapewnia wyżywienie i zakwaterowanie w ww. Centrum, a także bezpłatny parking.
Program szkolenia (pdf. 239 kB)
Szkolenie organizowane jest w ramach projektu „Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w zarządzaniu oświatą ukierunkowanym na rozwój szkół i kompetencji kluczowych uczniów” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w Partnerstwie ze Związkiem Miast Polskich, w ramach Osi Priorytetowej II, Działania 2.10, Program Operacyjny WIEDZA EDUKACJA ROZWÓJ na lata 2014–2020.