Wyłonieni eksperci, podzieleni na 4 zespoły tematyczne, będą odpowiedzialni za opracowanie materiałów merytorycznych, analizę aktualnego stanu prawnego dotyczącego obszaru merytorycznego, prawnego, finansowego i organizacyjnego oraz wypracowanie i scalenie końcowej wersji standardów funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych. Ośrodek Rozwoju Edukacji udostępni założenia koncepcyjne, które będą musiały zostać ujęte w opracowywanych standardach. Do każdego zespołu wybrani zostaną eksperci posiadający kompetencje w określonym zakresie.
UWAGA! Termin składania ofert konkursowych przedłużony do 20 czerwca br. do końca dnia.
Preferowane będą osoby z wykształceniem co najmniej wyższym magisterskim.
1. OPRACOWANIE ZAŁOŻEŃ MERYTORYCZNYCH ORAZ STANDARDÓW PRACY PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH
Zadanie ekspertów będzie w szczególności:
Opracowanie założeń merytorycznych oraz standardów funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych dotyczących działań poradni psychologiczno-pedagogicznych, a w tym:
- opracowanie koncepcji funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych w obszarze merytorycznym, organizacyjnym, finansowym, prawnym;
- sformułowanie standardów i ich opisanie;
- wyodrębnienie w każdym standardzie wymiarów (komponentów) charakteryzujących dany standard;
- przygotowanie (opisanie, opracowanie) do każdego wymiaru wskaźników i narzędzi służących do jego badania.
Jeden ekspert będzie miał za zadanie opracowanie minimum 50 stron materiału merytorycznego (1 strona znormalizowanego maszynopisu – 1 800 znaków ze spacjami na stronie A4), w tym jego konsolidację i weryfikację po konsultacjach społecznych, recenzji merytorycznej oraz debacie.
Standardy będą miały charakter ramowy, wyznaczą kierunek działań poradni psychologiczno-pedagogicznych, wskażą elementy stałe, niezbędne w procesie funkcjonowania poradni.
Prace nad standardami będą konsultowane w środowisku oświatowym. Na zakończenie prac związanych z opracowywaniem standardów zostanie dokonana ich recenzja oraz zostaną zaprezentowane podczas debaty zorganizowanej dla przedstawicieli środowiska oświatowego.
Założenia merytoryczne i standardy funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych będą ponadto pilotażowo wdrażane do stosowania przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne oraz będą omawiane podczas seminariów dla koordynatorów ds. wdrażania i monitorowania modelowego zestawu narzędzi diagnostycznych i standardów.
Eksperci będą odpowiedzialni także za konsolidację opracowanych założeń merytorycznych oraz standardów funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych w danym obszarze tematycznym. Konsolidacja oznacza zadbanie o spójność merytoryczną materiałów, bieżące konsultacje z pracownikami ORE oraz weryfikację materiałów pod kątem uwag merytorycznych zgłaszanych w trakcie konsultacji społecznych oraz debaty.
Zakres opracowywanego materiału zostanie uzgodniony z ORE, jego koncepcja będzie musiała być zatwierdzona przez ORE. Ponadto ekspert wykorzysta do opracowania założeń i wkładu merytorycznego do standardów we wskazanym obszarze, także założenia i koncepcje merytoryczne przedstawione przez ORE.
2. ORGANIZACJA PRACY GRUPY EKSPERTÓW
Prace związane z opracowaniem założeń merytorycznych oraz standardów funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych będą prowadzone w ramach zespołu liczącego ok. 20 osób. W ramach zespołu będą funkcjonowały 4 podzespoły tematyczne.
Praca ekspertów odbywać się będzie w podziale na zespoły tematyczne:
- zagadnienia merytoryczne dotyczące funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych (4-6 osób);
- zagadnienia organizacyjne dotyczące funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych (2-3 osoby);
- zagadnienia prawne dotyczące funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych (2-3 osoby);
- zagadnienia finansowe dotyczące funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych (2-3 osoby).
Prace będą prowadzone zdalnie, a efekty omawiane na spotkaniach roboczych. Planowane są maksimum dwa dwudniowe spotkania w następujących terminach:
- pierwsze spotkanie: 6-7 lipca 2016
- drugie spotkanie 14 -15 grudnia 2016 lub styczeń 2017.
Spotkania odbędą się w Ośrodku Szkoleniowym ORE w Sulejówku k. Warszawy. Eksperci będą mieli zapewniony nocleg i wyżywienie w czasie spotkań grupy roboczej. ORE nie będzie pokrywało kosztów dojazdu na miejsce spotkań.
Eksperci będą zobowiązani do współpracy z ORE podczas opracowania założeń merytorycznych oraz standardów funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym do udziału w spotkaniach organizowanych w siedzibie ORE oraz do udziału w debacie oraz wprowadzaniu i modyfikowaniu założeń merytorycznych oraz standardów funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych po konsultacjach społecznych.
3. TERMINY REALIZACJI ZADANIA
- Opracowanie założeń merytorycznych oraz standardów funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych – do 15 października 2016 r.
- Weryfikacja i przygotowanie materiałów do prowadzenia konsultacji społecznych od października do listopada 2016 r.
- Konsultacje społeczne od listopada do grudnia 2016 r.
- Weryfikacja i modyfikacja materiałów po konsultacjach społecznych grudzień 2016 – styczeń 2017 r.
- Organizacja debaty – styczeń 2017 r.
- Zadanie zostanie zakończone do dnia 31 stycznia 2017 r.
4. ZASADY WSPÓŁPRACY
Wykonawcy są zobowiązani do współpracy z Zamawiającym podczas przygotowania założeń merytorycznych oraz standardów funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym do udziału w spotkaniach konsultacyjnych organizowanych w siedzibie ORE oraz do udziału w debacie.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość modyfikacji przedmiotu zamówienia w wyniku konsultacji przeprowadzonych z Wykonawcą.
Zamawiający przewiduje współpracę na podstawie umowy o dzieło.
Organizator dokona wyboru Ekspertów, spośród zgłoszonych ofert, na podstawie oceny wg. kryteriów:
Lp. | Kryterium | Maksymalna liczba punktów |
---|---|---|
1. | Cena | 30 |
2. | Wykształcenie | 10 |
3. | Doświadczenie | 60 |
Łączna maksymalna liczba punktów | 100 |
5. WARUNKI FINANSOWE REALIZACJI ZADANIA
Na podstawie wniosku o dofinansowanie projektu pt. Opracowanie instrumentów do prowadzenia diagnozy psychologiczno-pedagogicznej, Zamawiający określa następujące maksymalny limit kosztów na wydatki związane z opisanym zadaniem:
Opracowanie założeń merytorycznych oraz standardów pracy poradni psychologiczno-pedagogicznych (w tym ujednolicenie, nanoszenie zmian po konsultacjach społecznych i debacie) – 50 stron x 120 zł brutto, łącznie dla jednego eksperta maksymalnie 6 000 zł brutto.
6. WARUNKI ZMIANY UMOWY
Zamawiający zastrzega możliwość zmiany treści umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie terminów wykonania umowy oraz terminów odbioru przedmiotu umowy. Zmiana terminu realizacji umowy może wynikać w szczególności z przedłużającym się czasem trwania procedury wyboru ekspertów, nieprzewidzianą przerwą w realizacji przedmiotu zamówienia, wynikającą z konieczności np. przeprowadzenia dodatkowego naboru ekspertów lub innych uzasadnionych przyczyn wskazanych przez Zamawiającego. Zmiana umowy z powodów, o których mowa w zdaniu poprzednim, możliwa jest pod warunkiem poinformowania Wykonawcy przez Zamawiającego o konieczności wprowadzenia zmiany wraz z podaniem przyczyn żądanej zmiany.
Zmiana terminów, o których mowa w zdaniu poprzednim może nastąpić z inicjatywy Zamawiającego, po uzgodnieniach z Wykonawcą i jego akceptacji.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość modyfikacji przedmiotu zamówienia w wyniku konsultacji przeprowadzonych z Wykonawcą, które będą miały wpływ na jakość realizacji umowy i jakość wypracowanych opracowań i standardów.
7. ZAKRES WYKLUCZEŃ Z MOŻLIWOŚCI REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Z możliwości realizacji zamówienia wyłączone są osoby, które powiązane są z Beneficjentem lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Beneficjenta, w tym poprzez pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
8. INFORMACJE DODATKOWE
Osoby zainteresowane prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego (Załącznik nr 2) dostępnego w wersji Word i przesłanie do dnia 20 czerwca 2016 r. (do końca dnia) na adres artur.matejkowski@ore.edu.pl
Zamawiający może zażądać kopii dokumentów potwierdzających wykształcenie i doświadczenie, a także materiałów wymienionych przez Wykonawcę w ww. formularzu. Po analizie nadesłanych aplikacji wybrane zostaną osoby, które spełnią wymagania oraz otrzymają największą liczbę punktów zgodnie z kryteriami oceny (Załącznik nr 1).
Informujemy, że Zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu PO WER łączne zaangażowanie Wykonawcy w realizację zadań zawodowych nie może przekraczać 276 godz. miesięcznie.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość nie wyłonienia Wykonawców bez podania przyczyny.
UWAGA!! zmiana w Załączniku nr 1*
Ośrodek Rozwoju Edukacji uprzejmie informuje, że w ramach naboru na ekspertów do opracowania założeń merytorycznych oraz standardów pracy poradni, prowadzonego w projekcie pozakonkursowym „Opracowanie instrumentów do prowadzenia diagnozy psychologiczno-pedagogicznej”, została wprowadzona zmiana w Załączniku nr 1 Wymagania wobec kandydatów i kryteria oceny ofert w następującym zakresie:
Było: str. 1 A=(An/Ab) x 30% x 100
Jest: str. 1 A=(An/Ao) x 70% x 100.
Zmiana nie wymaga wprowadzenia korekt w dotychczas przesłanych ofertach.
*Treść pisma została dołączona do niniejszego ogłoszenia w formie skanu (załącznik ZMIANA)
Załączniki: