Tegoroczny temat kampanii to BULLYING (przemoc rówieśnicza). Chcielibyśmy zawiązać w Polsce ANTYBULLYINGOWĄ KOALICJĘ by wspólnie zapobiegać temu zjawisku, uczyć je rozpoznawać i umiejętnie radzić sobie w sytuacjach wymagających interwencji.
Znakiem szczególnym kampanii jest pomarańczowa wstążeczka z napisem: „YES to prevention of child abuse!” (Tak dla ochrony dziecka przed krzywdzeniem). Organizatorzy zachęcają do zawieszania wstążeczek w widocznych miejscach (na stronach internetowych, na wygaszaczach ekranów komputerowych, materiałach promocyjnych) nie tylko przez 19 dni listopada.
Głównym organizatorem i pomysłodawcą kampanii jest Women’s World Summit Foundation (WWSF). Organizacja powstała w latach 90-tych w Genewie i jej nadrzędnym celem jest wspieranie kobiet, dzieci i organizacji pozarządowych.
“Kobiety i dzieci (dziewczęta i chłopcy poniżej 18 roku życia) reprezentują największą grupę na świecie, która praktycznie nie ma wpływu na ekonomiczne i polityczne warunki, w jakich żyje. Jest niezbędne by jej ich myśli, wizje, umiejętności, dążenie do sprawiedliwości i pokoju na świecie, były uwzględniane i stały się katalizatorem dla polityki, w której ważne są takie wartości jak równość, rozwój i pokój” – opisuje swoją misję WWSF.
Organizator:
Fundacja po DRUGIE
Data i miejsce:
Na terenie całej Polski
Adresaci:
Dzieci i młodzież w całej Polsce, rodzice, specjaliści pracujący z młodzieżą
Strona www: