Naszych gości najbardziej interesował rozwój systemu edukacji w Polsce będący efektem wprowadzanych reform, zapoznali się również z założeniami realizowanych przez ORE projektów systemowych. Białoruscy nauczyciele mieli wiele pytań dotyczących każdego z projektów, lecz szczególne zainteresowanie wzbudziła kwestia nadzoru pedagogicznego, a dokładniej procesu autoewaluacji szkoły oraz system wspierania szkół i nauczycieli. W trakcie spotkania wiele czasu poświęciliśmy również na przybliżenie naszym gościom kwestii egzaminów na poszczególnych etapach edukacyjnych. W związku z tym, że białoruski system egzaminacyjny w swojej organizacji znacznie różni się od polskiego, goście byli żywo zainteresowani szczegółami całego procesu – od pracy Centralnej i Okręgowych Komisji Egzaminacyjnych po przebieg egzaminów maturalnych. Cała wizyta obfitowała w ciekawe wymiany spostrzeżeń na temat różnic między oboma systemami edukacyjnymi, ich słabymi i mocnymi stronami. Okazało się, że polscy i białoruscy nauczyciele borykają się z podobnymi problemami.