Rozpoczynamy rekrutację na szkolenia pilotażowe „Model wdrażania zmian w systemie poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego uwzględniający założenia diagnozy funkcjonalnej. Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”. Do udziału zapraszamy dyrektorów i pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, szkół i przedszkoli ogólnodostępnych wyłącznie z województw: mazowieckiego, małopolskiego, świętokrzyskiego oraz podlaskiego.
Celem zaplanowanych szkoleń będzie sprawdzenie skuteczności zaplanowanych rozwiązań w zakresie prowadzenia diagnozy funkcjonalnej i planowania wsparcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, prowadzonych we współpracy szkoły z poradnią.
Do udziału w szkoleniach zapraszamy „zespoły” złożone z osób zatrudnionych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych i współpracujących z nimi pracowników szkół/przedszkoli. Istotne jest, aby były to instytucje powiązane, ponieważ szkolenie przewiduje wykonanie zadania wdrożeniowego, które będzie wymagało współpracy instytucjonalnej.
Planujemy przeprowadzenie szkoleń dla dwóch grup uczestników:
- dla dyrektorów szkół i poradni;
- dla pracowników szkół i poradni (specjalista ze szkoły, dwóch nauczycieli pracujących w tym samym oddziale klasowym, dwóch pracowników poradni – najlepiej pedagog
i psycholog).
Podczas szkolenia każdej z ww. grup odbiorców przewidujemy dwa dwudniowe zjazdy oraz zadanie wdrożeniowe do wykonania pomiędzy zjazdami. Terminy szkoleń:
- szkolenia pilotażowe dla dyrektorów: 12–13.03.2019 r. i 21–22.03.2019 r.,
- szkolenia pilotażowe dla szkół i poradni: 7–8.03.2019 r. i 18–19.03.2019 r.
Między zjazdami uczestnicy szkoleń będą mieli do wykonania zadanie wdrożeniowe.
Kryteria naboru:
- wypełnienie formularza rekrutacyjnego,
- wysłanie skanu deklaracji realizacji zadania na etapie rekrutacji oraz dostarczenie podpisanego oryginału deklaracji przed rozpoczęciem szkolenia,
- kolejność zgłoszeń.
Organizatorzy zapewniają:
- bezpłatny udział w szkoleniu,
- zakwaterowanie i wyżywienie,
- materiały szkoleniowe,
- dojazd z Dworca Centralnego w dniu rozpoczęcia i do Dworca Centralnego w dniu zakończenia szkolenia.
Organizatorzy nie pokrywają kosztów dojazdu do i z Warszawy.
Zapraszamy do udziału w szkoleniach pilotażowych!
Szkolenie realizowane jest w ramach realizacji projektu pozakonkursowego „Opracowanie instrumentów do prowadzenia diagnozy psychologiczno-pedagogicznej”, realizowanego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w ramach Osi Priorytetowej II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, działanie: 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (POWER), współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.