Jakie narzędzia perswazji stosują reklamodawcy? Jak reklamy odwołują się do naszych emocji? Jakie są najważniejsze elementy skutecznej reklamy? Centrum Edukacji Filmowej rozpoczęło kolejny cykl „Lekcji w kinie”, podczas którego dzieci oraz młodzież mogą poznać tajemnice świata mediów.
Centrum Edukacji Filmowej już blisko od czternastu lat prowadzi ogólnopolski program edukacji medialnej, czyli interaktywne, multimedialne Lekcje prowadzone przez zawodowych aktorów, połączone z projekcjami filmowymi. Podczas Lekcji omawiane są zagadnienia związane z filmem i mediami. Całość wpisuje się w podstawę programową na danym etapie edukacyjnym i tworzy idealne połączenie edukacji z rozrywką. Ośrodek Rozwoju Edukacji objął cykl „Lekcja w kinie” patronatem honorowym.
Aktualnie uczniowie, w ponad 150 miastach w Polsce, mogą uczestniczyć w Lekcjach dotyczących reklam. Reklama jest nieodzownym elementem naszego życia. To dlatego tak ważne jest, by młody człowiek był przygotowany do jej świadomego odbioru i poznał mechanizmy, jakimi się posługuje, by w przyszłości dokonywać przemyślanych wyborów. Po Lekcji każda grupa obejrzy film dostosowany do swojej kategorii wiekowej.
„Dziś poznamy świat reklamy” to lekcja dla najmłodszych, czyli uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Dzieci dowiedzą się, czym jest reklama i w jaki sposób się ją tworzy; przekonają się, że nie wszystkie informacje podane w reklamach są prawdziwe; na przykładach z filmów animowanych zobaczą, na czym polega reklamowanie produktu przez jego lokowanie, a także wezmą udział we wspólnym tworzeniu reklamy.
„Okrywamy świat reklamy” oraz „Prześwietlamy reklamy” to lekcje dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej. Młodzi odbiorcy przekonają się, dlaczego twórcy reklam walczą o uwagę, odwołując się do naszych uczuć; przeanalizują środki językowe wykorzystywane w reklamach; dowiedzą się, czym jest product placement i obejrzą przykłady jego zastosowania; obejrzą reklamy społeczne.
Natomiast uczniowie szkół ponadpodstawowych podczas Lekcji „Odsłaniamy świat reklamy” dowiedzą się o roli koloru w reklamach i tworzeniu wizerunku marki; poznają narzędzia perswazji, jakie wykorzystywane są przez twórców reklam; zrozumieją socjologiczne aspekty wywierania wpływu na odbiorcę; przekonają się, w jaki sposób udział autorytetów w reklamach oddziałuje na zwiększenie zaufania do danej marki; dowiedzą się, jakie środki językowe są wykorzystywane przez reklamodawców, by przykuć uwagę odbiorcy.
„Lekcje w kinie” dotyczące reklam pokazują uczniom mechanizmy powstawania i uczą świadomego odbioru reklam. Zajęcia prowadzone przez zawodowych aktorów, opatrzone przykładami, ilustrowane prezentacją multimedialną, oddziałują na wyobraźnię młodych odbiorców, poszerzając ich wiedzę na temat mediów.
Przygotowując program edukacji medialnej, Centrum Edukacji Filmowej za cel postawiło sobie upowszechnianie wiedzy o kinie i mediach w przystępny sposób. Dzięki temu młodzi widzowie stają się bardziej świadomymi odbiorcami komunikatów medialnych.
Nie dziwi więc fakt, że ze swoją propozycją multimedialnych lekcji z roku na rok Centrum Edukacji Filmowej dociera do coraz większej liczby szkół w całej Polsce.
Aby uczestniczyć w programie edukacji medialnej, należy zgłosić się do organizatora, korzystając z formularza na stronie www.lekcje.info.pl.