Analizy i raporty
- Analiza zasadności umieszczania nieletnich w MOW i MOS
- Bariery w procesie readaptacji społecznej nieletnich i warunki usamodzielniania nieletnich opuszczających placówki resocjalizacyjne
- Raport: Diagnoza społeczna funkcjonowania Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii z uwzględnieniem form pracy i pomocy wychowankom, analiza potrzeb i problemów wychowanków oraz kadry ośrodków
- Młodzieżowe ośrodki wychowawcze i młodzieżowe ośrodki socjoterapii jako ogniwo lokalnej strategii rozwiązywania problemów dzieci i młodzieży
- Poradnik prawny dyrektora MOW i MOS
Materiały z konferencji „Warunki resocjalizacji i rewalidacji nieletnich w kontekście wyrównywania szans edukacyjnych między regionami”
- Zapobieganie wykluczeniu społecznemu niepełnosprawnych intelektualnie H. Żuraw
- Zajęcia survivalowe, jako forma pokonywania własnych ograniczeń
- Wsparcie uczniów zagrożonych niedost społ. np.W-wy-szkORE
- Rozwiązania w zakresie edukacji, rewalidacji i resocjalizacji nieletnich MOW Włocławek
- Przygotowanie do usamodzielnienia ciężarnych wychowanek
- Propozycje zajęć specjalistycznych, resocjalizacyjno-rewalidacyjnych MOW Herby
- Problem wyrównywania szans edukacyjnych E_Masny R_Borusiewicz
- Perspektywa skutecznej resocjalizacji I. Motow
- Kształcenie wychowanków MOW Kwidzyn
- Charakterystyka wychowanków MOW w Herbach
- Sprawozdanie z konferencji resocjalizacyjno-rewalidacyjnej
Materiały z konferencji regionalnych
- Warunki stosowania środków wychowawczych przez sąd rodzinny
- Diagnozowanie niedostosowania społecznego nieletnich w RODK
- Rola PPP w zapobieganiu niedostosowaniu społecznemu wśród dzieci i młodzieży
- Funkcjonowanie Centralnego Systemu Kierowania Nieletnich do MOW i MOS
- Wykonywanie środków wychowawczych w MOW Kwidzyn
- Program „Nie jesteś sama”
- Wykonywanie środków wychowawczych w MOW Malbork
- Wykonywanie środków wychowawczych w MOS w Ustce
- Krajowy Mechanizm Prewencji BRPO
- Ochrona dzieci i młodzieży przed zagrożeniami - działania policji
- Działania Ośrodka Mediacji, Kształcenia i Porad Prawnych
- Mediacje rówieśnicze
- Program Jonatan
- Uwarunkowania funkcjonalne i prawne w kontekście realiów kierowania i umieszczania nieletnich
- Skuteczność stosowania środka wychowawczego w postaci nadzoru kuratora sądowego wobec nieletnich zagrożonych demoralizacją
Model współpracy − prezentacje ze spotkań
- Problemy w realizacji postanowień sądowych
- Nowy system wspomagania pracy szkoły
- Rola samorządu w polskim systemie oświaty
- Sytuacja ucznia zagrożonego niedostosowaniem społecznym
- Specjalistyczne Punkty Konsultacyjne
- Wsparcie uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym w środowisku lokalnym. Model współpracy JST ze szkołami i placówkami oświatowymi
- Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w zapobieganiu niedostosowaniu społecznemu wśród dzieci i młodzieży
- Planowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla ucznia ze SPE
- Specyficzne i niespecyficzne oddziaływania w profilaktyce problemowej
- Rola poradni psychologiczno-pedagogicznej w zapobieganiu niedostosowaniu społecznemu wśród dzieci i młodzieży
- Wsparcie uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym w środowisku wielkomiejskim. Rozwiązania na przykładzie m. st. Warszawy.
- Wsparcie uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym w środowisku lokalnym. Warsztaty
- Wsparcie uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym w środowisku lokalnym. Model współpracy JST ze szkołami i placówkami oświatowymi
- Wsparcie uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym w środowisku lokalnym
Narada robocza dyrektorów MOS i PPP
- Młodzieżowe ośrodki socjoterapii jako istotne ogniwo systemu profilaktyki i terapii problemów dzieci i młodzieży w środowisku lokalnym
- Sieć współpracy pedagogów jako forma doskonalenia nauczycieli z różnych typów szkół
- Uczeń zagrożony niedostosowaniem społecznym. Z doświadczeń zespołu orzekającego Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 17 w Warszawie
- Reforma kształcenia zawodowego w Polsce – zakładane cele i oczekiwane rezultaty
Prezentacje z konferencji „Polityka samorządów wobec młodzieżowych ośrodków wychowawczych i młodzieżowych ośrodków socjoterapii – problemy i wyzwania”