Rekrutacja do udziału w seminariach była prowadzona przez ORE. Na przełomie sierpnia i września 2017 r. odbyły się seminaria przygotowujące koordynatorów do pełnienia zadań pilotażowych. Aktualnie koordynatorzy rozpoczęli szkolenia na terenie całej Polski.
Osoby pełniące funkcję koordynatora ds. wdrażania modelowego zestawu narzędzi diagnostycznych oraz standardów funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych będą w dłuższej perspektywie współpracowały z ORE w zakresie wdrażanych pilotażowo zmian związanych z nowym modelem poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego.
Działanie realizowane jest w ramach projektu pozakonkursowego „Opracowanie instrumentów do prowadzenia diagnozy psychologiczno-pedagogicznej”, prowadzonego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w ramach Osi Priorytetowej II „Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji”, działanie: 2.10 „Wysoka jakość systemu oświaty” Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (POWER), współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.