W styczniu rozpoczęły pracę ogólnopolskie sieci współpracy i samokształcenia. W 12 tematycznych sieciach uczestniczy blisko 300 pracowników odpowiedzialnych za wspomaganie szkół. Wymieniają się doświadczeniami, wspólnie poszukują nowych rozwiązań, doskonalą swój warsztat pracy w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych uczniów. Osoby zainteresowane dołączeniem do grona uczestników prosimy o kontakt z koordynatorem danej sieci.
Sieć współpracy to grupa pracowników systemu edukacji, których łączy wspólnota zainteresowań danym obszarem tematycznym. Sieć kieruje się zasadami wypracowanymi przez jej członków. Uczestnicy są odpowiedzialni za przebieg i efekty pracy sieci. To wyzwanie i szansa zarazem. Wymiana doświadczeń, możliwość korzystania z mądrości innych osób, bieżące konsultowanie wątpliwości – to wszystko składa się na efektywne wsparcie w rozstrzyganiu różnych sytuacji zawodowych.
Uczestnicy omawiają wiele kwestii związanych z obecnie wprowadzaną reformą edukacji. Koordynatorzy sieci to osoby uczestniczące w innych działaniach związanych z wdrażaniem reformy. W trakcie pracy będą się dzielić z uczestnikami swoją wiedzą z zakresu nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego i innych zapisów prawa w danym obszarze pracy sieci.
Sieci skierowane są do:
- pracowników placówek: placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych;
- doradców metodycznych;
- trenerów oświaty.
Od uczestników sieci oczekuje się aktywnego zaangażowania w działania związane ze wspomaganiem w swoim rejonie, tj. prowadzenia wspomagania co najmniej jednej szkoły/przedszkola/placówki lub koordynowania jednej sieci współpracy i samokształcenia.
Każda z sieci zakłada aktywność uczestników podczas pracy online na platformie www.doskonaleniewsieci.pl oraz udział w spotkaniach stacjonarnych (co najmniej jednym). Praca sieci zakończy się w grudniu 2017r.
Osoby zainteresowane dołączeniem do poszczególnych sieci są proszę o kontakt mailowy z koordynatorem. Liczba miejsc w sieci jest ograniczona. Obecnie pracujemy w następujących obszarach:
NUMER I TYTUŁ SIECI |
KOORDYNATOR SIECI |
Sieć 1. Jak zachęcić uczniów do czytania? Wspomaganie szkoły w rozwijaniu postaw czytelniczych uczniów |
Katarzyna Koletyńska katarzyna.koletynska@ore.edu.pl |
Sieć 2. Jak rozwijać umiejętność uczenia się uczniów? |
Bogusława Kalinowska boguslawa.kalinowska@ore.edu.pl |
Sieć 3. Solo czy w zespole? – rozwój nauczycieli i szkoły |
Hanna Chilmon hanna.chilmon@ore.edu.pl |
Sieć 4. Metody aktywizujące w rozwijaniu kompetencji porozumiewania się w języku ojczystym |
Agnieszka Romerowicz agnieszka.romerowicz@ore.edu.pl |
Sieć 5. Wspomaganie nauczycieli w kształtowaniu postaw kreatywności i innowacyjności uczniów |
Agnieszka Romerowicz agnieszka.romerowicz@ore.edu.pl |
Sieć 6. Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów ze specjalnymi potrzebami |
Monika Dobrowolska monika.dobrowolska@ore.edu.pl |
Sieć 7. Wspieranie szkoły w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
Monika Dobrowolska monika.dobrowolska@ore.edu.pl |
Sieć 8. Wspomaganie pracy nauczycieli przedszkolnych i edukacji wczesnoszkolnej w rozwijaniu wybranych kompetencji kluczowych uczniów |
Iwona Konopka iwona.konopka@ore.edu.pl |
Sieć 9. Wspomaganie pracy szkoły w zakresie pracy z uczniem władającym językiem polskim w stopniu niewystarczającym do podjęcia nauki w polskiej szkole |
Marina Warsimaszwili marina.warsimaszwili@ore.edu.pl |
Sieć 10. Rozwijanie myślenia naukowego uczniów w edukacji matematyczno-przyrodniczej |
Piotr Zwoliński piotr.zwolinski@ore.edu.pl |
Sieć 11. TIK w rozwijaniu kompetencji matematyczno-przyrodniczych uczniów |
Piotr Zwoliński piotr.zwolinski@ore.edu.pl |
Sieć 12. Nie tylko o kompetencjach językowych – czyli jak wspomagać szkołę w zakresie języków obcych |
Marina Warsimaszwili marina.warsimaszwili@ore.edu.pl |