Warsztaty zrealizowane w 2019
Data | Tytuł |
7–8 czerwca 2019 |
Podejście zadaniowe i inne strategie na lekcjach języka francuskiego
Isabelle Delnooz, specjalistka i konsultantka ds. nauczania języka francuskiego jako obcego w Haute Ecole Autonome de la Communauté germanophone i w Niemieckojęzycznej Wspólnocie w Belg
|
29 listopada – 1 grudnia 2019 | Technologie cyfrowe na lekcjach języka francuskiego
Christian Noyon, Nauczyciel języka francuskiego jako obcego, Kierownik Działu Językowego w The International School w Brukseli |
Warsztaty zrealizowane w 2018
Data | Tytuł |
6–8 kwietnia 2018 | Nauczanie słownictwa na lekcji języka francuskiego
Martine Dubois
Starszy asystent w Haute école Galilée (Bruksela), specjalistka ds.certyfikacji w dydaktyce FLE (francuski jako język obcy) i FLSco (francuski jako język drugi), szkoleniowiec w dziedzine nauczania FLE (kształcenie ustawiczne)
|
16–18 listopada 2018 | Doskonalenie technik nauczania języka francuskiego z wykorzystaniem materiałów autentycznych
Pascale Fierens, specjalistka nauczania języka francuskiego jako obcego, pracownik Uniwersytetu w Antwerpii |
Warsztaty zrealizowane w 2017
Data | Tytuł |
17–19 listopada 2017 | Frankofońska literatura belgijska – krótka historia gatunków literackich i możliwości ich wykorzystania na lekcjach języka francuskiego, ze szczególnym uwzględnieniem noweli
Luc Canautte
Specjalista filologii romańskiej w zakresie nauczania j. francuskiego jako ojczystego oraz jako drugiego i języka obcego, profesor Królewskiej Szkoły Wojskowej, wykładowca j. francuskiego na Uniwersytecie w Mons
|
28–30 kwietnia 2017 | Humor w nauczaniu języka francuskiego
Claude Bonard Jérémie Sallustio |
Warsztaty zrealizowane w latach 2014−2016
Data | Tytuł |
25–27.04.2014 | Zabawa z językiem francuskim (gry i teatr)
Christine Renard Wykładowca i trenerka Cedefles (Cellule de didactique du français langue étrangère) na Uniwersytecie w Louvain (l’Institut des langues vivantes) |
14–16.04.2014 | Wykorzystanie nowoczesnych technologii na zajęciach języka francuskiego
Catherine Flagothier Wykładowca w Institut Supérieur des Langues Vivantes de l’Université w Liege (ISLV – ULg), pomysłodawczyni i koordynatorka kursów on-line (@LTER) |
14–15.02.2015 | Zasady ewaluacji ucznia na zajęciach języka francuskiego
Marielle Maréchal Wykładowca uniwersytecki (francuski jako język obcy – FLE) oraz kierownik sekcji « Nauczanie i szkolenia – język francuski» w l’Institut Supérieur des Langues Vivantes de l’Université w Liège |
29–31.05.2015 | Kultura Frankofońska w Belgii
Charlotte Philippart de Foy |
19–21.02.2016 | Przykłady wykorzystania frankofońskiej (para)literatury belgijskiej na lekcjach języka francuskiego (konspekty dostępne jako załączniki)
Luc Canautte Były profesor FLS (francuski jako język drugi) w Królewskiej Szkole Wojskowej i Dwujęzycznym federalnym uniwerytecie dla oficerów belgijskich (Ecole Royale Militaire, Université fédérale bilingue pour les officiers belges – ERM-KMS) w Brukseli. Specjalista ds. nauczania języka francuskiego jako obcego na Uniwersytecie w Mons (UMONS). Nauczyciel asystent, doradca ds. pedagogicznych i koordynator ds. jakości na poziomie instytucjonalnym w Wyższej Szkole Roberta Schumana (Haute Ecole Robert Schuman) w Libramont-Chevigny. |
Załączniki:
- Konspekt zajęć 1: Grandeur nature de Jacques Richard A1
- Konspekt zajęć 2: Grandeur nature de Jacques Richard A2
- Konspekt zajęć 3: Les dominos d Alain Munoz A2
- Konspekt zajęć 4: Pas grave de Corinne Hoex A2
- Konspekt zajęć 5: Un boulot pour l_été de Patrick Delperdange B2
- Konspekt zajęć 6: Les lémuriens. L_Encyclopédie des brols et machins super vrais de Jean-Luc Cornette A2B1
- Konspekt zajęć 7: FICHE B1 Le prince charmant de Dalton Telegramme
- Konspekt zajęć 8: FICHE B1 Une profileuse