Facebook Twitter Instagram
    • Entertainment
    • General
    • News
    • Sports
    • Health
    • Fashion
    • Style
    • Technology
    • FEATURED
    • Latest
    Facebook Twitter Instagram
    ColorMagColorMag
    Subscribe
    ColorMagColorMag
    Home»Wydziały»Wydział Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych»Dziecko ryzyka dysleksji
    Wydział Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych

    Dziecko ryzyka dysleksji

    Agata JarnutowskaBy Agata Jarnutowska19 stycznia 2016Updated:12 sierpnia 2019Brak komentarzy2 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Materiały i publikacje zostały wypracowane w ramach kursu e-learningowego realizowanego przez WSPE:

    Dysleksja – specyficzne trudności w nauce czytania i pisania u dzieci o prawidłowym rozwoju umysłowym. O dysleksji mówimy wtedy, gdy występują zaburzenia w funkcjonowaniu poszczególnych analizatorów: wzrokowego, słuchowego i kinestetyczno-ruchowego, a także w przypadku sprzężenia tych zaburzeń.

    Dziecko ryzyka dysleksji to dziecko o nieharmonijnym rozwoju psychomotorycznym, jak również dziecko z nieprawidłowej ciąży, porodu oraz z rodziny, gdzie występowały przypadki opóźnionego rozwoju mowy, leworęczność, dysleksja. O tym, iż dziecko jest z grupy ryzyka dysleksji, mówimy tylko wtedy, gdy występują ww. zaburzenia przy prawidłowym rozwoju intelektualnym i dobrych warunkach środowiskowych. U dzieci tych występują fragmentaryczne zaburzenia funkcji percepcyjno-motorycznych. Mogą one występować w zakresie funkcji analizatora wzrokowego, słuchowego oraz kinestetyczno-ruchowego. Dzieci ryzyka dysleksji, a także wszystkie inne dzieci z trudnościami w nauce, wymagają szczególnej troski ze strony rodziców i wychowawców, wnikliwej obserwacji i pomocy w momencie pojawienia się trudności.

    NAUCZYCIELU!  Dziecko ryzyka dysleksji nie musi stać się dzieckiem dyslektycznym. Wszystko zależy od tego, jak szybko rozpoznamy jego potrzeby i zareagujemy na nie, czy uda nam się – i w jakim stopniu – wyrównać dysharmonię w rozwoju psychomotorycznym, zanim dziecko zacznie doświadczać niepowodzeń w nauce.

    Opracowano na podstawie: Bogdanowicz M.: Ryzyko dysleksji. Problem i diagnozowanie. Gdańsk, Wydawnictwo Harmonia, 2003.

     

    Poniższe materiały z kursu e-learningowego realizowanego przez WSPE:

    • Moduł I: Akty prawne na rzecz ucznia z symptomami ryzyka dysleksji oraz zadania nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w organizowaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej
    • Moduł II: Charakterystyka rozwojowa dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów z kl. I-III
    • Moduł III a: Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania – częstość występowania, terminologia, przyczyny
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Agata Jarnutowska

    Related Posts

    BANK DOBRYCH PRAKTYKI W KSZTAŁCENIU NA ODLEGŁOŚĆ 

    31 lipca 2020

    Inne

    31 lipca 2020

    Obszar wsparcia psychologiczno-pedagogicznego

    31 lipca 2020
    Add A Comment

    Leave A Reply Cancel Reply

    About Us
    COLORMAG
    We love WordPress and we are here to provide you with professional looking WordPress themes so that you can take your website one step ahead. We focus on simplicity, elegant design and clean code.
    About Us
    COLORMAG
    We love WordPress and we are here to provide you with professional looking WordPress themes so that you can take your website one step ahead. We focus on simplicity, elegant design and clean code.
    ColorMag
    Facebook Twitter Instagram Pinterest Vimeo YouTube
    © 2023 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.