„Moje pierwsze europejskie portfolio językowe” jest adresowane do dzieci w wieku przedszkolnym (3-6 lat). Jego zadaniem jest nauczyć dziecko obserwacji procesu uczenia się i poznawania innych kultur i języków. Dodatkowo portfolio ułatwia dziecku oraz innym osobom zainteresowanym edukacją dziecka ocenę umiejętności językowych. Portfolio ma zmotywować dzieci do dalszej nauki, nie tylko na zajęciach językowych, ale również poza nimi (w trakcie podróży, lektur, rozmów z innymi ludźmi). Dzięki obserwacji tego, czego i jak się można uczyć, dzieci nabywają umiejętność dostrzegania i oceniania własnych postępów w nauce. Takie pozytywne budowanie obrazu własnej osoby sprzyja rozwojowi dziecka i wzmacnia jego motywację do nauki.
EPJ dla dzieci w wieku 3-6 lat zawiera:
- Moje pierwsze europejskie portfolio językowe. Poradnik dla rodziców i nauczycieli
- Dziennik − Jak staję się poliglotąTo biografia językowa każdego dziecka, które buduje swoje Portfolio językowe.
- Gąsienica Mówka (awers) Składana w harmonijkę książeczka, pełniąca funkcję paszportu językowego
- Gąsienica Mówka (rewers) Składana w harmonijkę książeczka, pełniąca funkcję paszportu językowego
- Gąsienica Mówka (całość) Wersja pliku przeznaczona do druku strona po stronie lub w formie broszury
- Kolorowa gąsienica-motyl Motyl jest symbolem przeobrażenia, jakie dokonuje się w dziecku, gdy uczy się różnych języków i poznaje inne kultury. Nauczyciel lub rodzic przygotowuje go z dzieckiem wtedy, gdy kończy ono pracę z przedszkolnym Portfolio.
- Zestaw naklejek do oceny prac dziecka Ocena wykonanych przez dziecko prac, dokonanych wspólnie z dorosłym przy pomocy kolorowych naklejek. Ocena ta odbywa się na trzech poziomach: emocjonalnym, społecznym i poznawczym. W zestawie jest 220 naklejek (po 20 każdej), które dziecko wybiera, a następnie wspólnie z opiekunem nakleja na wypełnionych stronach Dziennika.