Upowszechnianie programu „Jak sobie radzić z prowokacyjnymi zachowaniami uczniów? Metoda konstruktywnej konfrontacji” przebiega kaskadowo:
I etap – przygotowanie realizatorów. Realizatorzy otrzymują 16-godzinne szkolenie warsztatowe dotyczące treści zawartych w prezentacji oraz dwa dodatkowe moduły:
- Radzenie sobie z oporem grupy, jaką jest rada pedagogiczna.
- Zasady współpracy szkoły z poradnią psychologiczno-pedagogiczną.
II etap – szkolenie rad pedagogicznych przez realizatorów.
Szkoły mogą zamawiać szkolenia u realizatorów programu (patrz: Lista realizatorów)
Ośrodek Rozwoju Edukacji w latach 2011-2014 koordynował szkolenia dla 74 rad pedagogicznych, w których uczestniczyło 1704 osób.
Rok | Rady pedagogiczne | Liczba szkoleń | Liczba odbiorców |
---|---|---|---|
2011 | MOW/MOS | 21 | 436 |
2012 | MOW/MOS | 16 | 257 |
2013 | gimnazja i ponadgimnazjalne | 20 | 571 |
2014 | gimnazja i ponadgimnazjalne na terenach wiejskich | 17 | 440 |
Razem: | 74 | 1704 |